צריך עזרה בנושא מודם וראוטר
-
danwol
- תותח על

- הודעות: 1075
- הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53
שלום לכולם,
אני מנסה לשדרג את התקשורת שלי בבית ולהתחיל לעבוד עם מודם ורוטר אבל הסתבכתי קצת ולכן אני צריך את עזרתכם, אני לא מדבר כרגע על התקשורת עם הדרים, בזה אטפל מאוחר יותר.
הבעיה כזו:
לקחתי מבזק מודם Bi-Focus Router ADSL Router 312 ECI(יציאת LAN אחת מאחור)
קניתי ROUTER EDIMAX BR-6104K (כניסת WAN אחת 4 יציאות LAN)
אני מעוניין לחבר מודם לקו בזק, ראוטר למודם, ולחבר לראוטר 2 מחשבים + דרים.
כשחברתי את המודם ישירות למחשב, ופעלתי לפי הוראות ההתקנה של תקליטור WOW (מסופק עם המודם) הצלחתי להתחבר לאינטרנט. את ההתחברות עשיתי דרך חייגן (שבו הכנבתי שם משתמש סיסמא ומספר גישה)
הבעיה הגדולה שלי, שאני לא מבין, כשאני מנסה לחבר את הראוטר ישירות למודם (לא דרך הPC) אף אחד לא מפעיל את החייגן, ואז אין תקשורת, איך אפשר להגדיר את המודם שיתקשר לאינטרנט לא דרך החייגן וללא תלות במחשב? אני מעוניין שהמודם יתקשר עצמאי, ויהיה פתוח גם שהמחשב סגור
תודה מראש.
אני מנסה לשדרג את התקשורת שלי בבית ולהתחיל לעבוד עם מודם ורוטר אבל הסתבכתי קצת ולכן אני צריך את עזרתכם, אני לא מדבר כרגע על התקשורת עם הדרים, בזה אטפל מאוחר יותר.
הבעיה כזו:
לקחתי מבזק מודם Bi-Focus Router ADSL Router 312 ECI(יציאת LAN אחת מאחור)
קניתי ROUTER EDIMAX BR-6104K (כניסת WAN אחת 4 יציאות LAN)
אני מעוניין לחבר מודם לקו בזק, ראוטר למודם, ולחבר לראוטר 2 מחשבים + דרים.
כשחברתי את המודם ישירות למחשב, ופעלתי לפי הוראות ההתקנה של תקליטור WOW (מסופק עם המודם) הצלחתי להתחבר לאינטרנט. את ההתחברות עשיתי דרך חייגן (שבו הכנבתי שם משתמש סיסמא ומספר גישה)
הבעיה הגדולה שלי, שאני לא מבין, כשאני מנסה לחבר את הראוטר ישירות למודם (לא דרך הPC) אף אחד לא מפעיל את החייגן, ואז אין תקשורת, איך אפשר להגדיר את המודם שיתקשר לאינטרנט לא דרך החייגן וללא תלות במחשב? אני מעוניין שהמודם יתקשר עצמאי, ויהיה פתוח גם שהמחשב סגור
תודה מראש.
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
-
danwol
- תותח על

- הודעות: 1075
- הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53
- ebenshal
- תותח על

- הודעות: 1240
- הצטרף: 21 דצמבר 2004, 10:24
- ebenshal
- תותח על

- הודעות: 1240
- הצטרף: 21 דצמבר 2004, 10:24
-
danwol
- תותח על

- הודעות: 1075
- הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53
- ebenshal
- תותח על

- הודעות: 1240
- הצטרף: 21 דצמבר 2004, 10:24
כן אתה יכול למצוא הסבר בקישור הבא:
http://www.telran.co.il/DownLoad/sat/Nv ... ternet.pdf
וגם
http://www.telran.co.il/DownLoad/sat/Nv ... N_Page.pdf
ארז
http://www.telran.co.il/DownLoad/sat/Nv ... ternet.pdf
וגם
http://www.telran.co.il/DownLoad/sat/Nv ... N_Page.pdf
ארז
-
משה1
- חבר פורום

- הודעות: 42
- הצטרף: 05 יוני 2005, 13:53
לגבי המודם 312 של בזק, המדריך המקורי שלו נמצא כאן:
http://users.tapuz.co.il/broadband/netm ... 2%20UG.pdf
שים לב לסעיף 3.3 שמסביר איך להפוך אותו לראוטר שמחייג בעצמו. אתה צריך גם לקנפג את כרטיס הרשת במחשב בהתאם - הכל מופיע במדריך שבלינק.
http://users.tapuz.co.il/broadband/netm ... 2%20UG.pdf
שים לב לסעיף 3.3 שמסביר איך להפוך אותו לראוטר שמחייג בעצמו. אתה צריך גם לקנפג את כרטיס הרשת במחשב בהתאם - הכל מופיע במדריך שבלינק.
-
danwol
- תותח על

- הודעות: 1075
- הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53
-
ezra6666
- אחלה חבר

- הודעות: 484
- הצטרף: 01 מאי 2006, 13:48
המודם מוגדר כגשר, צריך להגדיר אותו כראוטר לפי הקובץ הבא, שכבר לא ניתן למצוא.
ספר אם הצלחת.
ניסיתי להעלות קובץ PDF אבל זה לא מתאפשר.
תעביר EMAIL ואני אעביר לך לשם.
או תנסה בלינק הזה:
http://www.ecitele.com/broadband/
עזרא
ספר אם הצלחת.
ניסיתי להעלות קובץ PDF אבל זה לא מתאפשר.
תעביר EMAIL ואני אעביר לך לשם.
או תנסה בלינק הזה:
http://www.ecitele.com/broadband/
עזרא
My Daily Prayer: Oh Lord, Help Me This Day To Keep
My Long Nose Out Of Other's People's Business
My Long Nose Out Of Other's People's Business
-
danwol
- תותח על

- הודעות: 1075
- הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53
יש פה איזה משהו שלא מובן לי: המודם שלי ECI, יכול לשמש גם כראוטר (ואז אני מגדיר כמו במדריך סעיף 3.3) שיכול גם לחייג עצמאי בלי המחשב, הבעיה שיש לו רק יציאת LAN אחת, בשביל זה קניתי את הראוטר EDIMAX (ללא מודם) שישמש כשרת DHCP עם 4 יציאות LAN,
אם אני מגדיר את הרואטר שיזום את ההתקשריות (PPPoA VCI 8 VPI 48) איך אני מגדיר את המודם?
אם אני מגדיר את הרואטר שיזום את ההתקשריות (PPPoA VCI 8 VPI 48) איך אני מגדיר את המודם?
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
-
ezra6666
- אחלה חבר

- הודעות: 484
- הצטרף: 01 מאי 2006, 13:48
- י א
- מנהל אתר

- הודעות: 30820
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 22:54
- מיקום: נס ציונה
- Has thanked: 11 פעמים
- Been thanked: 45 פעמים
ההצעה שלי היא שתפנה לספק האינטרנט שלך ותבקש מהם את שירות הרשת הבייתית. תשלם להם עבור החיבור וההגדרות אבל לא תצטרך לשבור את הראש וגם אם יהיו לך בעיות בעתיד (ויהיו) אז תמיד תוכל לפנות אליהם ולקבל תמיכה.
אם תעשה כמו שאתה התחלת בליקנות ציוד בעצמך או יותר גרוע, להפוך מודם לראוטר אתה גם מפסיד את האחריות ותמיכה לא תקבל לא מבזק ולא מספק האינטרנט שלך.
אם תעשה כמו שאתה התחלת בליקנות ציוד בעצמך או יותר גרוע, להפוך מודם לראוטר אתה גם מפסיד את האחריות ותמיכה לא תקבל לא מבזק ולא מספק האינטרנט שלך.
כל טוב ובריאות לכל באי הפורום..
- FDL230
- תותח על

- הודעות: 3239
- הצטרף: 17 מאי 2005, 14:43
- יצירת קשר:
בהודעה המקורית הוא רשם שהוא מנסה לחבר את כל הבאסטה לראוטר, הוא לא רשם שהוא רוצה להפוך את המודם לראוטר...
בכל אופן אתה אמור להגדיר הכל דרך הרואטר, מאוחר יותר אהיה בבית (ב18 ככה), ואני אבדוק לך מה צריך להגדיר....זה נמצא בPPTP (אם אתה דרך DSL), אם דרך כבלים זה LPTP ....כמו כן אתה צריך את הפרטים של ההוסט של הפסק שלך, את הDNS וכל החרטא בארטה, תכין לך על דף ויהיה בסדר
בכל אופן אתה אמור להגדיר הכל דרך הרואטר, מאוחר יותר אהיה בבית (ב18 ככה), ואני אבדוק לך מה צריך להגדיר....זה נמצא בPPTP (אם אתה דרך DSL), אם דרך כבלים זה LPTP ....כמו כן אתה צריך את הפרטים של ההוסט של הפסק שלך, את הDNS וכל החרטא בארטה, תכין לך על דף ויהיה בסדר


http://www.acmfdd.com/ אתר אוהדי מילאן בישראל
---------------------------------------------------------------
1.20-7E-1W-7W
1.20-->9E-4.8E-13E-16E-19.2E
-
danwol
- תותח על

- הודעות: 1075
- הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53
אני מבין שיש לי שתי אפשרויות:
1) חיבור המודם-ראוטר (ECI) כמודם בלבד, לא כראוטר ולא DHCP SERVER, ואליו לחבר את הראוטר 4 יציאות שישמש DHCP SERVER שגם יתן את הוראת החיוג,
2) חיבור המודם כמודם ראוטר שנותן DHCP וגם עושה את החיוג, ואליו לחבר את הראוטר 4 יציאות שישמש כ HUB בלבד
האם זה נכון, מה עדיף?
1) חיבור המודם-ראוטר (ECI) כמודם בלבד, לא כראוטר ולא DHCP SERVER, ואליו לחבר את הראוטר 4 יציאות שישמש DHCP SERVER שגם יתן את הוראת החיוג,
2) חיבור המודם כמודם ראוטר שנותן DHCP וגם עושה את החיוג, ואליו לחבר את הראוטר 4 יציאות שישמש כ HUB בלבד
האם זה נכון, מה עדיף?
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
- FDL230
- תותח על

- הודעות: 3239
- הצטרף: 17 מאי 2005, 14:43
- יצירת קשר:
אופציה 1, חיבור מודם לראוטר , והראוטר מפצל את הדרימבוקס והמחשבים באמצעות DHCP
לראוטר יש חייגן פנימי, אתה לא צריך בכלל להשתמש במושג הזה מעכשיו, ברגע שהראוטר דלוק אתה מחובר (כמובן אחרי שאתה מגדיר לו הכל)
לראוטר יש חייגן פנימי, אתה לא צריך בכלל להשתמש במושג הזה מעכשיו, ברגע שהראוטר דלוק אתה מחובר (כמובן אחרי שאתה מגדיר לו הכל)


http://www.acmfdd.com/ אתר אוהדי מילאן בישראל
---------------------------------------------------------------
1.20-7E-1W-7W
1.20-->9E-4.8E-13E-16E-19.2E
- FDL230
- תותח על

- הודעות: 3239
- הצטרף: 17 מאי 2005, 14:43
- יצירת קשר:
אתה הולך לINTERFACE של הממיר (IP בדפדפן)
לך לGENERAL SETUP-WAN
אם יש לך ADSL תבחר PPTP
תגדיר שם את הגדרות הIP של הספק שלך...אצלי זה נטויזן
10.200.1.1
SUBNET:255.0.0.0
DEFAUKT GATEWAY:0000
USER ID:תכניס שם משתמש שלך אצל הספק
PASS: סיסמא
PPTP Gateway : 10.0.0.138
(אם הספק שלך לא נטויזן אז פשוט תשאל איזה תומך טכני את הנתונים לפי שמות ההגדרות, הוא חייב להגיד לך את זה, בלי שום קשר אם יש או אין לך ראוטר)
כל השאר אל תיגע...
אז תעשה APPLEY וזהו....זה אמור להתחבר תוך 2 דקות...
כדי לבדוק אם אתה מחובר לך לSTATUS (למעלה בצד ימין), ואז INTERNET CONNECTION
אם יש לך כבלים:
אתה הולך בWAN לL2TP
בהוסט תרשום לו 10.0.0.138 או בהתאם להוסט של הספק שלך
בUSE IP ADRES אל תיגע
למטה תמלא את הפרטים האישיים
L2TP Gateway : בהתאם לספק או בנטויזן 212.199.170.59
זהו זה הכל...תחבר לשם את הדרים והמחשבים הכל אמור לעבוד אוטומטי
אם המחשבים האחרים לא מתחברים לאינטרנט , אז תגדיר להם DNS בצורה ידנית דרך הTCPIP....(בהתאם לספק, את הDNS תוכל למצוא בSTATUS SYSTEMLOG)
לך לGENERAL SETUP-WAN
אם יש לך ADSL תבחר PPTP
תגדיר שם את הגדרות הIP של הספק שלך...אצלי זה נטויזן
10.200.1.1
SUBNET:255.0.0.0
DEFAUKT GATEWAY:0000
USER ID:תכניס שם משתמש שלך אצל הספק
PASS: סיסמא
PPTP Gateway : 10.0.0.138
(אם הספק שלך לא נטויזן אז פשוט תשאל איזה תומך טכני את הנתונים לפי שמות ההגדרות, הוא חייב להגיד לך את זה, בלי שום קשר אם יש או אין לך ראוטר)
כל השאר אל תיגע...
אז תעשה APPLEY וזהו....זה אמור להתחבר תוך 2 דקות...
כדי לבדוק אם אתה מחובר לך לSTATUS (למעלה בצד ימין), ואז INTERNET CONNECTION
אם יש לך כבלים:
אתה הולך בWAN לL2TP
בהוסט תרשום לו 10.0.0.138 או בהתאם להוסט של הספק שלך
בUSE IP ADRES אל תיגע
למטה תמלא את הפרטים האישיים
L2TP Gateway : בהתאם לספק או בנטויזן 212.199.170.59
זהו זה הכל...תחבר לשם את הדרים והמחשבים הכל אמור לעבוד אוטומטי
אם המחשבים האחרים לא מתחברים לאינטרנט , אז תגדיר להם DNS בצורה ידנית דרך הTCPIP....(בהתאם לספק, את הDNS תוכל למצוא בSTATUS SYSTEMLOG)


http://www.acmfdd.com/ אתר אוהדי מילאן בישראל
---------------------------------------------------------------
1.20-7E-1W-7W
1.20-->9E-4.8E-13E-16E-19.2E
-
danwol
- תותח על

- הודעות: 1075
- הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53
תודה, תודה, תודה לכולם, הצלחתי. כולכם הייתם לעזר, השתמשתי במדריכים ובלינקים ששלחתם.
בסוף השתמשתי במודם-ראוטר של ECI (מסופק חינם ע"י בזק) כמודם בלבד, ובראוטר EDIMAX כשרת DHCP ויציאות LAN (מנהל הרשת בעבודה שלי המליץ להשתמש בראוטר כחייגן ושרת DHCP, ולא להשתמש בו כ HUB בלבד).
מה שהפתיע אותי זה שלא הייתי אפילו צריך להגדיר את החייגן (8 ו 48) מכיוון שפרוטוקול PPPoE כבר מכיל אותו בפנים (כך לפחות בראוטר EDIMAX) וכל ספקי ה ADSL משתמשים באותו קוד גישה (8,48). הגישה לכל ספק היא דרך שם המשתמש למשל xxx@014 מופנה ישירות לבזק בין לאומי.
את הגדרת הדרים עדכנתי להשתמש ב DHCP, וכעת אני יכול להוריד אמולטורים גם כשהמחשב האיטי שלי סגור. אני רק מקווה עכשיו לראות שהמערכת יציבה.
שוב תודה,
דני.
בסוף השתמשתי במודם-ראוטר של ECI (מסופק חינם ע"י בזק) כמודם בלבד, ובראוטר EDIMAX כשרת DHCP ויציאות LAN (מנהל הרשת בעבודה שלי המליץ להשתמש בראוטר כחייגן ושרת DHCP, ולא להשתמש בו כ HUB בלבד).
מה שהפתיע אותי זה שלא הייתי אפילו צריך להגדיר את החייגן (8 ו 48) מכיוון שפרוטוקול PPPoE כבר מכיל אותו בפנים (כך לפחות בראוטר EDIMAX) וכל ספקי ה ADSL משתמשים באותו קוד גישה (8,48). הגישה לכל ספק היא דרך שם המשתמש למשל xxx@014 מופנה ישירות לבזק בין לאומי.
את הגדרת הדרים עדכנתי להשתמש ב DHCP, וכעת אני יכול להוריד אמולטורים גם כשהמחשב האיטי שלי סגור. אני רק מקווה עכשיו לראות שהמערכת יציבה.
שוב תודה,
דני.
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
-
danwol
- תותח על

- הודעות: 1075
- הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53
- FDL230
- תותח על

- הודעות: 3239
- הצטרף: 17 מאי 2005, 14:43
- יצירת קשר:
אם עובד אז מה טוב, רק תבדוק שעובד בכל שאר המחשבים, ומגיע לשיא מהירות הגלישה


http://www.acmfdd.com/ אתר אוהדי מילאן בישראל
---------------------------------------------------------------
1.20-7E-1W-7W
1.20-->9E-4.8E-13E-16E-19.2E
-
danwol
- תותח על

- הודעות: 1075
- הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53

