צריך עזרה בנושא מודם וראוטר

כל השאלות והדיונים על לווינים, ציוד קליטה, ממירים, ערוצים חדשים, כרטיסי לווין, קידודים ועוד.....
danwol
תותח על
תותח על
הודעות: 1075
הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53

שליחה על ידי danwol »

שלום לכולם,
אני מנסה לשדרג את התקשורת שלי בבית ולהתחיל לעבוד עם מודם ורוטר אבל הסתבכתי קצת ולכן אני צריך את עזרתכם, אני לא מדבר כרגע על התקשורת עם הדרים, בזה אטפל מאוחר יותר.

הבעיה כזו:
לקחתי מבזק מודם Bi-Focus Router ADSL Router 312 ECI(יציאת LAN אחת מאחור)
קניתי ROUTER EDIMAX BR-6104K (כניסת WAN אחת 4 יציאות LAN)

אני מעוניין לחבר מודם לקו בזק, ראוטר למודם, ולחבר לראוטר 2 מחשבים + דרים.

כשחברתי את המודם ישירות למחשב, ופעלתי לפי הוראות ההתקנה של תקליטור WOW (מסופק עם המודם) הצלחתי להתחבר לאינטרנט. את ההתחברות עשיתי דרך חייגן (שבו הכנבתי שם משתמש סיסמא ומספר גישה)

הבעיה הגדולה שלי, שאני לא מבין, כשאני מנסה לחבר את הראוטר ישירות למודם (לא דרך הPC) אף אחד לא מפעיל את החייגן, ואז אין תקשורת, איך אפשר להגדיר את המודם שיתקשר לאינטרנט לא דרך החייגן וללא תלות במחשב? אני מעוניין שהמודם יתקשר עצמאי, ויהיה פתוח גם שהמחשב סגור


תודה מראש.
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
danwol
תותח על
תותח על
הודעות: 1075
הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53

שליחה על ידי danwol »

משהו אמר לי להכנס להגדרות של הראוטר, להגדיר פרוטוקול PPPoA ולהגדיר חייגן כך VSI 8
VPI 48 מקווה שזה יספיק (אנסה רק בערב), אם למשהו יש עוד עצות אשמח.
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
סמל אישי של משתמש
ebenshal
תותח על
תותח על
הודעות: 1240
הצטרף: 21 דצמבר 2004, 10:24

שליחה על ידי ebenshal »

כן יש לי הסבר לראוטר אחר אבל הדוגמא מתאימה מקווה שיעזור
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
סמל אישי של משתמש
ebenshal
תותח על
תותח על
הודעות: 1240
הצטרף: 21 דצמבר 2004, 10:24

שליחה על ידי ebenshal »

כך זה נראה בdynamode router
אני מניח שההגדרות זהות
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
danwol
תותח על
תותח על
הודעות: 1075
הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53

שליחה על ידי danwol »

תודה אחי, אבל שלחת רק תמונה של המדריך, יש לך את ה PDF המקורי?
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
סמל אישי של משתמש
ebenshal
תותח על
תותח על
הודעות: 1240
הצטרף: 21 דצמבר 2004, 10:24

שליחה על ידי ebenshal »

כן אתה יכול למצוא הסבר בקישור הבא:
http://www.telran.co.il/DownLoad/sat/Nv ... ternet.pdf
וגם
http://www.telran.co.il/DownLoad/sat/Nv ... N_Page.pdf


ארז
משה1
חבר פורום
חבר פורום
הודעות: 42
הצטרף: 05 יוני 2005, 13:53

שליחה על ידי משה1 »

לגבי המודם 312 של בזק, המדריך המקורי שלו נמצא כאן:
http://users.tapuz.co.il/broadband/netm ... 2%20UG.pdf

שים לב לסעיף 3.3 שמסביר איך להפוך אותו לראוטר שמחייג בעצמו. אתה צריך גם לקנפג את כרטיס הרשת במחשב בהתאם - הכל מופיע במדריך שבלינק.
danwol
תותח על
תותח על
הודעות: 1075
הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53

שליחה על ידי danwol »

יופי, נראה לי שיעבוד בסוף, טלרן ו ECI זה אותו דבר?, התמונות שצרפת מאוד מזכירים לי את מה שהמודם ECI שלי מציג,

עוד שאלה, אני מגדיר את הראוטר שלי לשרת DHCP, במודם disable DHCP, אני צריך להגדיר למודם IP או שיש שם הגדרה obtain autonmativaly?
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
ezra6666
אחלה חבר
אחלה חבר
הודעות: 484
הצטרף: 01 מאי 2006, 13:48

שליחה על ידי ezra6666 »

המודם מוגדר כגשר, צריך להגדיר אותו כראוטר לפי הקובץ הבא, שכבר לא ניתן למצוא.
ספר אם הצלחת.

ניסיתי להעלות קובץ PDF אבל זה לא מתאפשר.
תעביר EMAIL ואני אעביר לך לשם.

או תנסה בלינק הזה:
http://www.ecitele.com/broadband/
עזרא
My Daily Prayer: Oh Lord, Help Me This Day To Keep
My Long Nose Out Of Other's People's Business
danwol
תותח על
תותח על
הודעות: 1075
הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53

שליחה על ידי danwol »

יש פה איזה משהו שלא מובן לי: המודם שלי ECI, יכול לשמש גם כראוטר (ואז אני מגדיר כמו במדריך סעיף 3.3) שיכול גם לחייג עצמאי בלי המחשב, הבעיה שיש לו רק יציאת LAN אחת, בשביל זה קניתי את הראוטר EDIMAX (ללא מודם) שישמש כשרת DHCP עם 4 יציאות LAN,
אם אני מגדיר את הרואטר שיזום את ההתקשריות (PPPoA VCI 8 VPI 48) איך אני מגדיר את המודם?
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
ezra6666
אחלה חבר
אחלה חבר
הודעות: 484
הצטרף: 01 מאי 2006, 13:48

שליחה על ידי ezra6666 »

תנסה לראות אם אתה יכול להגדיר את האדימקס כ- SWITCH או HUB.
My Daily Prayer: Oh Lord, Help Me This Day To Keep
My Long Nose Out Of Other's People's Business
סמל אישי של משתמש
י א
מנהל אתר
מנהל אתר
הודעות: 30820
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 22:54
מיקום: נס ציונה
Has thanked: 11 פעמים
Been thanked: 45 פעמים

שליחה על ידי י א »

ההצעה שלי היא שתפנה לספק האינטרנט שלך ותבקש מהם את שירות הרשת הבייתית. תשלם להם עבור החיבור וההגדרות אבל לא תצטרך לשבור את הראש וגם אם יהיו לך בעיות בעתיד (ויהיו) אז תמיד תוכל לפנות אליהם ולקבל תמיכה.

אם תעשה כמו שאתה התחלת בליקנות ציוד בעצמך או יותר גרוע, להפוך מודם לראוטר אתה גם מפסיד את האחריות ותמיכה לא תקבל לא מבזק ולא מספק האינטרנט שלך.
כל טוב ובריאות לכל באי הפורום..
סמל אישי של משתמש
FDL230
תותח על
תותח על
הודעות: 3239
הצטרף: 17 מאי 2005, 14:43
יצירת קשר:

שליחה על ידי FDL230 »

בהודעה המקורית הוא רשם שהוא מנסה לחבר את כל הבאסטה לראוטר, הוא לא רשם שהוא רוצה להפוך את המודם לראוטר...
בכל אופן אתה אמור להגדיר הכל דרך הרואטר, מאוחר יותר אהיה בבית (ב18 ככה), ואני אבדוק לך מה צריך להגדיר....זה נמצא בPPTP (אם אתה דרך DSL), אם דרך כבלים זה LPTP ....כמו כן אתה צריך את הפרטים של ההוסט של הפסק שלך, את הDNS וכל החרטא בארטה, תכין לך על דף ויהיה בסדר
תמונה
תמונה
http://www.acmfdd.com/ אתר אוהדי מילאן בישראל
---------------------------------------------------------------
1.20-7E-1W-7W
1.20-->9E-4.8E-13E-16E-19.2E
danwol
תותח על
תותח על
הודעות: 1075
הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53

שליחה על ידי danwol »

אני מבין שיש לי שתי אפשרויות:
1) חיבור המודם-ראוטר (ECI) כמודם בלבד, לא כראוטר ולא DHCP SERVER, ואליו לחבר את הראוטר 4 יציאות שישמש DHCP SERVER שגם יתן את הוראת החיוג,

2) חיבור המודם כמודם ראוטר שנותן DHCP וגם עושה את החיוג, ואליו לחבר את הראוטר 4 יציאות שישמש כ HUB בלבד

האם זה נכון, מה עדיף?
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
סמל אישי של משתמש
FDL230
תותח על
תותח על
הודעות: 3239
הצטרף: 17 מאי 2005, 14:43
יצירת קשר:

שליחה על ידי FDL230 »

אופציה 1, חיבור מודם לראוטר , והראוטר מפצל את הדרימבוקס והמחשבים באמצעות DHCP
לראוטר יש חייגן פנימי, אתה לא צריך בכלל להשתמש במושג הזה מעכשיו, ברגע שהראוטר דלוק אתה מחובר (כמובן אחרי שאתה מגדיר לו הכל)
תמונה
תמונה
http://www.acmfdd.com/ אתר אוהדי מילאן בישראל
---------------------------------------------------------------
1.20-7E-1W-7W
1.20-->9E-4.8E-13E-16E-19.2E
סמל אישי של משתמש
FDL230
תותח על
תותח על
הודעות: 3239
הצטרף: 17 מאי 2005, 14:43
יצירת קשר:

שליחה על ידי FDL230 »

אתה הולך לINTERFACE של הממיר (IP בדפדפן)
לך לGENERAL SETUP-WAN
אם יש לך ADSL תבחר PPTP
תגדיר שם את הגדרות הIP של הספק שלך...אצלי זה נטויזן
10.200.1.1
SUBNET:255.0.0.0
DEFAUKT GATEWAY:0000

USER ID:תכניס שם משתמש שלך אצל הספק
PASS: סיסמא
PPTP Gateway : 10.0.0.138
(אם הספק שלך לא נטויזן אז פשוט תשאל איזה תומך טכני את הנתונים לפי שמות ההגדרות, הוא חייב להגיד לך את זה, בלי שום קשר אם יש או אין לך ראוטר)

כל השאר אל תיגע...
אז תעשה APPLEY וזהו....זה אמור להתחבר תוך 2 דקות...
כדי לבדוק אם אתה מחובר לך לSTATUS (למעלה בצד ימין), ואז INTERNET CONNECTION

אם יש לך כבלים:
אתה הולך בWAN לL2TP
בהוסט תרשום לו 10.0.0.138 או בהתאם להוסט של הספק שלך
בUSE IP ADRES אל תיגע
למטה תמלא את הפרטים האישיים
L2TP Gateway : בהתאם לספק או בנטויזן 212.199.170.59

זהו זה הכל...תחבר לשם את הדרים והמחשבים הכל אמור לעבוד אוטומטי
אם המחשבים האחרים לא מתחברים לאינטרנט , אז תגדיר להם DNS בצורה ידנית דרך הTCPIP....(בהתאם לספק, את הDNS תוכל למצוא בSTATUS SYSTEMLOG)
תמונה
תמונה
http://www.acmfdd.com/ אתר אוהדי מילאן בישראל
---------------------------------------------------------------
1.20-7E-1W-7W
1.20-->9E-4.8E-13E-16E-19.2E
danwol
תותח על
תותח על
הודעות: 1075
הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53

שליחה על ידי danwol »

תודה, תודה, תודה לכולם, הצלחתי. כולכם הייתם לעזר, השתמשתי במדריכים ובלינקים ששלחתם.

בסוף השתמשתי במודם-ראוטר של ECI (מסופק חינם ע"י בזק) כמודם בלבד, ובראוטר EDIMAX כשרת DHCP ויציאות LAN (מנהל הרשת בעבודה שלי המליץ להשתמש בראוטר כחייגן ושרת DHCP, ולא להשתמש בו כ HUB בלבד).

מה שהפתיע אותי זה שלא הייתי אפילו צריך להגדיר את החייגן (8 ו 48) מכיוון שפרוטוקול PPPoE כבר מכיל אותו בפנים (כך לפחות בראוטר EDIMAX) וכל ספקי ה ADSL משתמשים באותו קוד גישה (8,48). הגישה לכל ספק היא דרך שם המשתמש למשל xxx@014 מופנה ישירות לבזק בין לאומי.

את הגדרת הדרים עדכנתי להשתמש ב DHCP, וכעת אני יכול להוריד אמולטורים גם כשהמחשב האיטי שלי סגור. אני רק מקווה עכשיו לראות שהמערכת יציבה.

שוב תודה,

דני.
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
danwol
תותח על
תותח על
הודעות: 1075
הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53

שליחה על ידי danwol »

FDL230 תודה על ההסבר המפורט, אני התלבטתי בין PPPOE ל PPTP, אני לא בטוח איזה מבין שניהם עדיף, כרגע אני בראשון (עובד כך כבר 15 דקות....) מקווה שמבחינת יציבות יוכיח את עצמו, אם לא, אדע מאיפה לקחת את ההגדרות, שוב תודה,
דני.
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
סמל אישי של משתמש
FDL230
תותח על
תותח על
הודעות: 3239
הצטרף: 17 מאי 2005, 14:43
יצירת קשר:

שליחה על ידי FDL230 »

אם עובד אז מה טוב, רק תבדוק שעובד בכל שאר המחשבים, ומגיע לשיא מהירות הגלישה
תמונה
תמונה
http://www.acmfdd.com/ אתר אוהדי מילאן בישראל
---------------------------------------------------------------
1.20-7E-1W-7W
1.20-->9E-4.8E-13E-16E-19.2E
danwol
תותח על
תותח על
הודעות: 1075
הצטרף: 14 דצמבר 2005, 14:53

שליחה על ידי danwol »

לגבי המהירות אתה צודק, כבר מזמן לא בדקתי את הנושא.

משהו מכיר אתר טוב בו עושים bench test שבודק מהירות גלישה?
dream 500, 1.2 dish, 4W,7W, 7E, 13E ,
שלח תגובה