אחרי שריפת היומקס
- שלמה רוזן
- תותח על

- הודעות: 2621
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:15
ממשיכות התקלות,אתמול בערב ראיתי שהפוזישנר מראה לי סימן שאני לא מכיר, עליתי לגג וגיליתי שהצלחת הסתובבה למיזרח,המנוע סגור עד הסוף וזהו. הוצאתי את הפוזישנר מהחשמל, חיברתי שוב וניסיתי להזיז את הצלחת, אבל או שהמנוע ננעל או שהפוזישנר נדפק.הצלחת לא זזה.עכשיו גם הכרטיס הלווייני לא עוזר לי.איזה סיום ל-2004 .נראה לי שיוסי יצטרך לעבוד שעות נוספות. 
who dares wins
- משה גמ
- תותח על

- הודעות: 1242
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 00:44
- מיקום: חיפה
- יצירת קשר:
שלמלה הצטערתי לשמוע .דע לך שלי מרוב העדכונים ליומקס 5400.הפוזישינר מקבל פקודה לא נכונה למנוע מהממיר.נכנסתי לעומק הביעיה ואכן זה קרה עקב עדכונים בממיר.לא שהמקרה שלי דומה לשלך.רק שתדע שקיימת גם בעיה כזו.בהעברות מלווין ללוין המנוע לא חוזר לאותו מקום[החלפתי מנוע ובדקתי וכמו כן השתמשתי עם יומקס 5100 הישן שלי והמעברים נכונים ומדויקים.]אם הבעיה תימשך אוכל לשלוח לך את ה5100 שלי לתקופה -כמה שתצטרך=כולל מטריקס רלורד מעודכן.
- שלמה רוזן
- תותח על

- הודעות: 2621
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:15
-
zeev
- אחלה חבר

- הודעות: 383
- הצטרף: 06 נובמבר 2004, 19:41
- שלמה רוזן
- תותח על

- הודעות: 2621
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:15
- rolibark
- אחלה חבר

- הודעות: 680
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 15:08
שלמה,
רוב התקלות שמופיעות ב POSITIONER מהסוג "ERR" - הן לא תקלות ב POSITIONER אלא מצביעות על זה שה סנסור במנוע נשרף - זהו רכיב זול (4$), קל להחלפה, ו "מר דיש" יודע מאיפה להשיג אותו (נדמה לי מטכנאי תיקון מעליות....
ואגב - בניגוד למה ש ZEEV כתב - אם מנתקים את זוג החוטים שמחובר לסנסור, הפוזישיונר לא יהיה מסוגל להניע את המנוע ושוב יוציא הודעת שגיאה ERR !
הערה חשובה: בהתקנה, בתחזוקה, או בתיקון - יש להקפיד לא להחליף בין זוג חוטיי הסנסור לבין זוג חוטיי ה מתח למנוע - אחרת הסנסור ישרף !
רוב התקלות שמופיעות ב POSITIONER מהסוג "ERR" - הן לא תקלות ב POSITIONER אלא מצביעות על זה שה סנסור במנוע נשרף - זהו רכיב זול (4$), קל להחלפה, ו "מר דיש" יודע מאיפה להשיג אותו (נדמה לי מטכנאי תיקון מעליות....
ואגב - בניגוד למה ש ZEEV כתב - אם מנתקים את זוג החוטים שמחובר לסנסור, הפוזישיונר לא יהיה מסוגל להניע את המנוע ושוב יוציא הודעת שגיאה ERR !
הערה חשובה: בהתקנה, בתחזוקה, או בתיקון - יש להקפיד לא להחליף בין זוג חוטיי הסנסור לבין זוג חוטיי ה מתח למנוע - אחרת הסנסור ישרף !
- שלמה רוזן
- תותח על

- הודעות: 2621
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:15
- rolibark
- אחלה חבר

- הודעות: 680
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 15:08
- rolibark
- אחלה חבר

- הודעות: 680
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 15:08
- שלמה רוזן
- תותח על

- הודעות: 2621
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:15
- rolibark
- אחלה חבר

- הודעות: 680
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 15:08
- שלמה רוזן
- תותח על

- הודעות: 2621
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:15
- rolibark
- אחלה חבר

- הודעות: 680
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 15:08
תנסה קודם לבדוק אם התקלה היא בסנסור (כי זה מאד זול להחליף) - לוקחים מד התנגדות (אוהם-מטר), ומחברים אותו על הדקיי הסנסור במנוע (כשהפוזשיונר מנותק מהמנוע). מסובבים (ביד) את ציר המנוע ורואים האם ההתנגדות מתחלפת בין קצר לנתק- אם כך הסנסור תקין.
או לחילופין: מפרקים את הסנסור מהמנוע. מחברים על הדקיו מד התנגדות. בודקים שיש נתק (או קצר). לוקחים מגנט ביתי כל שהוא. מקרבים אותו לסנסור ובודקים אם הנתק הפך לקצר (או ההפך). אלו סימנים שהסנסור תקין. אם מצב ההתנגדות תקוע (או על נתק, או על קצר) - הסנסור שרוף.
או לחילופין: מפרקים את הסנסור מהמנוע. מחברים על הדקיו מד התנגדות. בודקים שיש נתק (או קצר). לוקחים מגנט ביתי כל שהוא. מקרבים אותו לסנסור ובודקים אם הנתק הפך לקצר (או ההפך). אלו סימנים שהסנסור תקין. אם מצב ההתנגדות תקוע (או על נתק, או על קצר) - הסנסור שרוף.
- שלמה רוזן
- תותח על

- הודעות: 2621
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:15
- שלמה רוזן
- תותח על

- הודעות: 2621
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:15
-
zeev
- אחלה חבר

- הודעות: 383
- הצטרף: 06 נובמבר 2004, 19:41
- rolibark
- אחלה חבר

- הודעות: 680
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 15:08
אהלן זאב,
רוב הפוזשיונרים המודרניים של היום עובדים על עיקרון של הנעת מנוע לפי צעדים של חלקיי מילימטרים. על כל צעד (קליק) של הסנסור (מיקום המנוע) יש תזוזה של 1/2 מ"מ, 1/3 מ"מ, 1/8 מ"מ, וכן הלאה - תלוי בדיוק המנוע.
כשמגיעה פקודת DiSeQC מהממיר לפוזישיונר (אם הפוזישיונר שלך הוא תואם DISEQC) להניע את המנוע למיקום 280 - זה אומר 280 "צעדים" ממקום ידוע (קליקים מהמיקום המזרחי ביותר - לדוגמא) של הסנסור.
וזה בדיוק של חלקיי מ"מ.
אם אין סנסור, או סנסור מקולקל, הפוזישיונר DISEQC לא יכול להזיז את המנוע במדויק - ולכן אין טעם להזיזו בכלל - ולכן יש הודעת שגיאה ERR.
ייתכן והפוזישיונר שאתה מדבר עליו הוא לא תואם DISEQC - ןהוא מסוגל להזיז את המנוע גם ללא "קליקים" של הסנסור - אבל אז - איך ניתן לו לפקוד על המנוע לזוז למיקום מדוייק של חלקיי ה מ"מ ?
רוב הפוזשיונרים המודרניים של היום עובדים על עיקרון של הנעת מנוע לפי צעדים של חלקיי מילימטרים. על כל צעד (קליק) של הסנסור (מיקום המנוע) יש תזוזה של 1/2 מ"מ, 1/3 מ"מ, 1/8 מ"מ, וכן הלאה - תלוי בדיוק המנוע.
כשמגיעה פקודת DiSeQC מהממיר לפוזישיונר (אם הפוזישיונר שלך הוא תואם DISEQC) להניע את המנוע למיקום 280 - זה אומר 280 "צעדים" ממקום ידוע (קליקים מהמיקום המזרחי ביותר - לדוגמא) של הסנסור.
וזה בדיוק של חלקיי מ"מ.
אם אין סנסור, או סנסור מקולקל, הפוזישיונר DISEQC לא יכול להזיז את המנוע במדויק - ולכן אין טעם להזיזו בכלל - ולכן יש הודעת שגיאה ERR.
ייתכן והפוזישיונר שאתה מדבר עליו הוא לא תואם DISEQC - ןהוא מסוגל להזיז את המנוע גם ללא "קליקים" של הסנסור - אבל אז - איך ניתן לו לפקוד על המנוע לזוז למיקום מדוייק של חלקיי ה מ"מ ?
- Zacky
- הודעות: 4354
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 20:05
- שלמה רוזן
- תותח על

- הודעות: 2621
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:15


