מדידות וכיוונים
-
davis1
- אחלה חבר

- הודעות: 726
- הצטרף: 16 פברואר 2004, 20:58
- מיקום: צפון הנגב
מדידות וכיוונים
בבקשה
אם אפשר לקבל הסבר בליווי שירטוט קטן. אך מודדים זוית
ואךרואים כיוון מדוייק במצפן:
אם אפשר לקבל הסבר בליווי שירטוט קטן. אך מודדים זוית
ואךרואים כיוון מדוייק במצפן:
davis1
- rolibark
- אחלה חבר

- הודעות: 680
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 15:08
במדה ורוצים לחסוך קניה חד פעמית של מצפן (COMPASS) ו מד הגבהה (INCLINOMETER) אזי:
לגבי זווית אזימות (זוויות כיוון מערב-מזרח) אפשר גם בלי מצפן ! כדלהלן:
ציוד נדרש - פלס, מוט (אפילו של מטאטא).
1. ביום שמש בהירה מציבים מוט (שגובהו בסביבות 1.5 מטר) אנכי לרצפת הגג.
2. לפי הסכימה המצורפת (ובשעה מסוימת) יראה צילו של המוט את כיוון הלווין הרצוי במדויק !!!
למשל - היום (26.02.2004) בשעה 3 וחמש דקות אחה"צ צילו של המוט יכוון במדיוק לאזימות של עמוס !
לגבי זוויות הגבהה מספיקים פלס, חוט, מטר למדידה, וטבלת טנגנסים, סינוסים ו/או קוסינוסים מבית הספר.
אולם - אין צורך במדידת זווית ההגבהה. ניתן (ברוב המקרים) לעשות UP-DOWN FINE TUNING
כשהצלחת נעולה לאזימות של הלווין הרצוי. וזאת ע"י הידוק ברגיי החיזוק לתורן הצלחת -
והנעת הצלחת (מעלה-מטה) בעדינות עד השגת רמת קליטה אופטימלית ב-RECEIVER !
לגבי זווית אזימות (זוויות כיוון מערב-מזרח) אפשר גם בלי מצפן ! כדלהלן:
ציוד נדרש - פלס, מוט (אפילו של מטאטא).
1. ביום שמש בהירה מציבים מוט (שגובהו בסביבות 1.5 מטר) אנכי לרצפת הגג.
2. לפי הסכימה המצורפת (ובשעה מסוימת) יראה צילו של המוט את כיוון הלווין הרצוי במדויק !!!
למשל - היום (26.02.2004) בשעה 3 וחמש דקות אחה"צ צילו של המוט יכוון במדיוק לאזימות של עמוס !
לגבי זוויות הגבהה מספיקים פלס, חוט, מטר למדידה, וטבלת טנגנסים, סינוסים ו/או קוסינוסים מבית הספר.
אולם - אין צורך במדידת זווית ההגבהה. ניתן (ברוב המקרים) לעשות UP-DOWN FINE TUNING
כשהצלחת נעולה לאזימות של הלווין הרצוי. וזאת ע"י הידוק ברגיי החיזוק לתורן הצלחת -
והנעת הצלחת (מעלה-מטה) בעדינות עד השגת רמת קליטה אופטימלית ב-RECEIVER !
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
- rolibark
- אחלה חבר

- הודעות: 680
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 15:08
בנוסף אציין שהסכימה הנ"ל תלויה בתאריך, ויש להפיקה כל שבוע (בערך) מחדש
ע"י תוכנת GORBTRACK שניתן להשיגה בקלות באינטרנט.
http://members.chello.nl/~berry.walda/GorbTrack.zip
ע"י תוכנת GORBTRACK שניתן להשיגה בקלות באינטרנט.
http://members.chello.nl/~berry.walda/GorbTrack.zip
-
davis1
- אחלה חבר

- הודעות: 726
- הצטרף: 16 פברואר 2004, 20:58
- מיקום: צפון הנגב
- rolibark
- אחלה חבר

- הודעות: 680
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 15:08
אחרי שהתקנת את GorbTrack פתח את קובץ הקואורדינטות של ישראל
(IS.ZIP המצורף) והעבר אותו לתיקיית Countries.
עתה הפעל את GorbTrack וב- Location הוסף את מקומך בארץ.
ב - Sat Info בחר את הלווין הרצוי לך. עתה תוכל לראות (ב-Observed Data)
את נתוני הכיוונון של הלווין שבחרת (אזימות, הגבהה, DECLINATION).
עכשיו לך ל- Sun Dial להפקת סכימת כיוון האזימות לפי השמש.
בהצלחה !
(IS.ZIP המצורף) והעבר אותו לתיקיית Countries.
עתה הפעל את GorbTrack וב- Location הוסף את מקומך בארץ.
ב - Sat Info בחר את הלווין הרצוי לך. עתה תוכל לראות (ב-Observed Data)
את נתוני הכיוונון של הלווין שבחרת (אזימות, הגבהה, DECLINATION).
עכשיו לך ל- Sun Dial להפקת סכימת כיוון האזימות לפי השמש.
בהצלחה !
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
- איש המציאות
- אחלה חבר

- הודעות: 792
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 09:33
- מיקום: חיפה
- rolibark
- אחלה חבר

- הודעות: 680
- הצטרף: 23 דצמבר 2003, 15:08
תודה אמיר.
לטובת העניין - מספר הגדרות נוספות:
1. אזימות - קל להבין, פשוט הכיוון האופקי של הצלחת (מערב-מזרח).
פשוט מסובבים את כל מכלול הצלחת (כולל מכלול מנוע במידה ויש)
סביב התורן.
2. זווית הגבהה (Elevation) - הזוית שבין ציר סיבוב ההצלחת (או ציר סיבוב
המנוע) לתורן. זוית זו דואגת לכך שציר סיבוב הצלחת יהיה מקביל לציר סיבוב
כדור הארץ. במצב כזה סיבוב הצלחת (מערב-מזרח) עוקב אחרי קשת הנמצאת
טיפה מעל קשת הלווינים. עכשיו צריכים תיקון נוסף - וזוהי זווית הטיה למטה -
שהיא זוית ה-Declination.
3. זווית ה-Declination - הטיית תיקון (למטה) של הצלחת (ביחס לציר הסיבוב
שלה) של בערך 5 מעלות. עתה הצלחת עוקבת במדויק אחרי ה- Clarke-Belt !
זווית זו תלויה במרחקנו (ה-Latitude שלנו) מקו המשווה. ככל שאנו קרובים יותר
לקו המשווה זווית ה-Declination שלנו קטנה יותר.
לאנשים הגרים בקו המשווה זווית ה-Declination היא 0. לגביהם קו ה-Zenith
(ה"צהרון") זהה ל-Clarke-Belt !!! (זווית ההגבהה - Elevation שלהם = 90 מעלות).
הערה: בכל צלחת ממונעת איכותית אמורים להיות שני מנגנונים נפרדים לכיוון שתי
הזוויות האחרונות (2 ו 3) !!!
לטובת העניין - מספר הגדרות נוספות:
1. אזימות - קל להבין, פשוט הכיוון האופקי של הצלחת (מערב-מזרח).
פשוט מסובבים את כל מכלול הצלחת (כולל מכלול מנוע במידה ויש)
סביב התורן.
2. זווית הגבהה (Elevation) - הזוית שבין ציר סיבוב ההצלחת (או ציר סיבוב
המנוע) לתורן. זוית זו דואגת לכך שציר סיבוב הצלחת יהיה מקביל לציר סיבוב
כדור הארץ. במצב כזה סיבוב הצלחת (מערב-מזרח) עוקב אחרי קשת הנמצאת
טיפה מעל קשת הלווינים. עכשיו צריכים תיקון נוסף - וזוהי זווית הטיה למטה -
שהיא זוית ה-Declination.
3. זווית ה-Declination - הטיית תיקון (למטה) של הצלחת (ביחס לציר הסיבוב
שלה) של בערך 5 מעלות. עתה הצלחת עוקבת במדויק אחרי ה- Clarke-Belt !
זווית זו תלויה במרחקנו (ה-Latitude שלנו) מקו המשווה. ככל שאנו קרובים יותר
לקו המשווה זווית ה-Declination שלנו קטנה יותר.
לאנשים הגרים בקו המשווה זווית ה-Declination היא 0. לגביהם קו ה-Zenith
(ה"צהרון") זהה ל-Clarke-Belt !!! (זווית ההגבהה - Elevation שלהם = 90 מעלות).
הערה: בכל צלחת ממונעת איכותית אמורים להיות שני מנגנונים נפרדים לכיוון שתי
הזוויות האחרונות (2 ו 3) !!!
-
davis1
- אחלה חבר

- הודעות: 726
- הצטרף: 16 פברואר 2004, 20:58
- מיקום: צפון הנגב
-
mr dish
- תותח על

- הודעות: 1697
- הצטרף: 27 דצמבר 2003, 17:09
- מיקום: כל אזור המרכז ---שלי!!!!!!!!!!!!!!!!
- יצירת קשר:

