הסבת צלחת 1.80 מטר לממונעת.

במדור זה תמצאו תמונות שמעלים חברי הפורום
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

שלום.

לפני כ-חודשיים התקנתי צלחת 1.80 מטר גו'נסה, בסיוע של מס' חברים בפורום.
לינק להתקנה מובא כאן.

"עם האוכל בא התאבון"....... :D ,והאמת לא הסתפקתי והתאפקתי, ולכן החלטתי להסב את הצלחת לממונעת.
בחודשיים האחרונים, התארגנתי באיסוף הזווד ואתמול עם שחר התחלתי במלאכת ההסבה.
הסקירה הבאה תכיל את הנקודות הבאות:
א. חיווט.
ב. שיפור מיתקן העיגון לצלחת, בעקבות הערות הבונות של הטכנאי קרמר ו-י.א (אבי ומורי בנושא הלווינים.... :) ).
ג. התאמת גב הצלחת לחורים הקיימים בצלחת.
ד. הרכבת המנוע.
ה. החלפת ה-LNB.
ו. הרכבת ציוד קצה.

דרך אגב, טרם סיימתי את מלאכת הכיוון של "קשת הלווינים".
תודה מיוחדת לחברים הקבועים שסייעו לי בהסבת הצלחת (לפי ה א' ב').
גיא (GUYSAT) על העזרה בהסבת הצלחת , ישראל (י.א) על התמיכה הטכנית והיעוץ הרב,
משה (משה גם) על הסיוע הרב, והשאלת ציוד המדידה.

תודה מיוחדת לחברי גיא (GUYSAT)..... |כן|

אשמח לקבל הערות לשיפור.

בברכה.

ישראל
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
Cessna 172-4XCGQ
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

א. חיווט:

לחיווט הקיים הוספתי כבל RJ45 (מכיל 4 זוגות של חוט 24awg), וכן כבל הארקה שטרם השלמתי את חיבורו לשילדת הצלחת (הזווד קיים ברשותי).
כל החיווט "רץ" ביחד לארוך חומת המגן של גג הבניין, כאשר בהמשך יש לי כוונה לעגן אותו לחומה, וכך הוא לא ירוץ על יריעות הזפת.
היה לי קושי בהשחלת כבל RJ45 לעבר דירתי, אך בסוף גיא ואני התגברנו על מכשול זה, ואכן הצלחנו להשחיל את הכבל בצינור הבעייתי.

מצ"ב תמונות החייוט:
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
Cessna 172-4XCGQ
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

עוד תמונה בנושא החיווט:
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
Cessna 172-4XCGQ
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

מתקן עיגון לצלחת:

ביצעתי שיפור ותוספת למתקן, ע"י הוספת "רגל" נוספת כלפי גג הבניין.
ע"מ לא לפגוע ולא לקדוח ביריעות הזפת (וועד הבית העריך אותי על כך..... :) ), העלתי לגג הבניין "אבן שפה" של מדרכות ועלייה הנחתי את הרגל הנוספת.
את הגל הכין לי רתך מעכו, עפי מידה ואפיון שלי.
אל תציינו "ששכחתי" לקדוח אותה לאבן השפה, זה יקרה בימים הקרובים.
עניינית המתקן "מפולס" למהדרין ונבדק באמצעות "פלס".
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
Cessna 172-4XCGQ
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

גב לצלחת המותאם למנוע.

גב סנדרטי לחלוטין, מה שכן מדדתי את מידות "משולש" הברגים בגב הרגיל, ודאגתי לרתך 3 ברגים חדשים עפ"י המידות שהיו בגב הרגיל.
בעת ההתקנה היתה בעיה קלה (סטייה של מס' מילימטרים), דבר שחייב אותי להרחיב במעט את החורים הקיימים.
מה שכן דאגתי לכך ש-3 החורים החדשים, יהיו פרופרציונלים ובמרכז הקשת של הגב.
בתמונה הבאה, תוכלו לראות את אחד מ-3 הברגים החדשים, כולל תיקון צבע היסוד.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
Cessna 172-4XCGQ
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

עוד תמונה.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
Cessna 172-4XCGQ
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

הרכבת מנוע:

כאן היתה לי בעיה , שמקורה במתקן העיגון לחומת המגן.
כלומר, בעת תנועת הצלחת (גם המנוע זז, בעקבות תנועת הצלחת), המנוע פוגע במתקן העיגון.
הדבר פתיר ע"י כך שאוכל להתקין את המנוע לא מהמיקום המקובל (סמוך לנק' שבה הזרוע יוצאת), אלה כ-10 ס"מ משם.
הדבר יגרום לנצילות לא מרבית של המנוע, מה גם שמדובר במנוע 24 אינטש, הדבר לא קריטית היות וקשת הלווינים תנוע מ- 15w עד ל 42e ובקשת הזאת המנוע יתפקד מצויין.

מצ"ב תמונה:
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
Cessna 172-4XCGQ
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

LNB

ה-LNB שודרג ל-אינווקום בעל פיד מקורי.
קיימת לי בעיה של התאמת הפיד למשולש ה-LNB המורכב בצלחת (המשולש בקצה שלוש המוטות).
אני מנסה לרכוש/להשיג מתאם פלסטיק שיתאם בים הקוטר החיצוני של הפיד לבין הקוטר במשולש הנ"ל.
כרגע "אילתרתי" משהו שלא לשביעות רצוני.


מצ"ב תמונה:
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
Cessna 172-4XCGQ
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

ציוד קצה:

רכשתי מהספונסר V-BOX2 שמתחבר בן הממיר לבין הדייסק 1.0 .
בנוסף שכחתי לציין בפרק חיווט שהיתה לי בעיה להשחיל את כבל ה-RJ45 מ"ארון התקשורת" הביתי לעבר נק' הלווין בסלון.
מה שכן הצלחתי זה להשחיל באותו צינור כבל טלפון 4 גידים שבהמשך הוא מתחבר ל-RJ45 בתצורה הבאה:
כל גיד בכבל הטלפון מתחבר ל-זוג גידים בכבל ה-RJ45 ובכך התנגדות הגידים תקטן ותבטיח מעבר בטוח של זרם בעוצמה של 0.8A לעבר המנוע.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
Cessna 172-4XCGQ
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

זהו.... (עייפתם אותי..... :D ).

אשמח לקבל הערות בונות ,והצעות לשיפור.
בגדול מה שנשאר לי זה לכוון את הצלחת על "קשת הלווינים", משימה לא פשוטה ואתגר מקצועי עבורי.
דרך אגב: זאת הפעם הראשונה שאני מתקין ממונעת (בסיוע של החברים כמובן)

תודה.
ישראל
Cessna 172-4XCGQ
סמל אישי של משתמש
י א
מנהל אתר
מנהל אתר
הודעות: 30808
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 22:54
מיקום: נס ציונה
Has thanked: 9 פעמים
Been thanked: 45 פעמים

שליחה על ידי י א »

במבט ראשון אני חייב לציין שאתה בהחלט עברת את רמת החובבן. כל הכבוד על ההשקעה והלימוד שאתה משקיע.

ההצעה שלי שאם אתה יכול אז תתדאג שתיהיה לך קשת שתכלול את 30W.
כל טוב ובריאות לכל באי הפורום..
geosat
תותח על
תותח על
הודעות: 1340
הצטרף: 23 דצמבר 2003, 12:30
יצירת קשר:

שליחה על ידי geosat »

איזה זוית עשית ביו ציר הסיבוב וגב הצלחת כאשר הצלחת פונה דרומה(דאינקלינשין)
MAYDASSA
מתקין
מתקין
הודעות: 6092
הצטרף: 28 מאי 2005, 11:03

שליחה על ידי MAYDASSA »

דבר ראשון בצלחת ממונעת זה פילוס הבסיס אחר לא תשתלט על הכיוון במצב הקיים מבלי להזיז את הבסיס

המלצה שלי זה לרתך אומים מסביב לכוסית הבסיס וכמובן לקדוח קדח לפני ולפחות 2 בכל צד זה אומר 8

אומים מסביב לכוסית הבסיס כדי לשלוט על פילוס הצלחת רק כך תוכל לדייק בכיוון הקשת אם לא תפלס

אז חבל להתחיל

בהצלחה בהמשך
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

שלום רמי.

לא הבנתי אותך, אשמח אם תסביר לי שוב.

ישראל
Cessna 172-4XCGQ
סמל אישי של משתמש
י א
מנהל אתר
מנהל אתר
הודעות: 30808
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 22:54
מיקום: נס ציונה
Has thanked: 9 פעמים
Been thanked: 45 פעמים

שליחה על ידי י א »

רמי בהחלט צודק.

אני מחר אעלה צילום שמראה מה הוא התכוון.
כל טוב ובריאות לכל באי הפורום..
israeln
תותח על
תותח על
הודעות: 5172
הצטרף: 18 ינואר 2005, 11:10
יצירת קשר:

שליחה על ידי israeln »

תודה ישראל, אין כמוך....... |כן|
Cessna 172-4XCGQ
rconfino
חבר פורום
חבר פורום
הודעות: 8
הצטרף: 18 ינואר 2004, 13:55

שליחה על ידי rconfino »

ישראל,

עבודה יפה מאד.
אכן עושה חשק לשדרג את הצלחת 1.2 שלי (אצלי לא אצליח להעביר כבל RJ45 - נותרת האופציה של מנוע דייסיק בלבד).
כתושב נהריה אני מנסה לזהות את הבנין - זה לא רחוב השקד במקרה?

תתחדש - רפי
סמל אישי של משתמש
י א
מנהל אתר
מנהל אתר
הודעות: 30808
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 22:54
מיקום: נס ציונה
Has thanked: 9 פעמים
Been thanked: 45 פעמים

שליחה על ידי י א »

ל 1.20 עדיף מנוע H TO H.
כל טוב ובריאות לכל באי הפורום..
סמל אישי של משתמש
י א
מנהל אתר
מנהל אתר
הודעות: 30808
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 22:54
מיקום: נס ציונה
Has thanked: 9 פעמים
Been thanked: 45 פעמים

שליחה על ידי י א »

ישראל, תמונה ראשונה
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
כל טוב ובריאות לכל באי הפורום..
סמל אישי של משתמש
י א
מנהל אתר
מנהל אתר
הודעות: 30808
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 22:54
מיקום: נס ציונה
Has thanked: 9 פעמים
Been thanked: 45 פעמים

שליחה על ידי י א »

ויותר קרוב...

שים לב לכוס שיושבת הפוך על העמוד ו8 ברגים (2 מכל ארבעת הצדדים) מיועדים לכיוון להביא את הגב להיות ניצב לחלוטין ביחס לכדור הארץ.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
כל טוב ובריאות לכל באי הפורום..
שלח תגובה