שאלה לגבי הוט

כל השאלות והדיונים על לווינים, ציוד קליטה, ממירים, ערוצים חדשים, כרטיסי לווין, קידודים ועוד.....
סמל אישי של משתמש
גלובל
תותח על
תותח על
הודעות: 6071
הצטרף: 22 פברואר 2004, 22:10
Has thanked: 8 פעמים
Been thanked: 14 פעמים

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי גלובל »

כך גם אתה בצליל אתה לא מבין דחיסה.פיענוח . אחרת הייתה כותב ומסביר . בייתר אתה גאון
חח...נו אז עכשיו החלטת שאני לא מבין בדחיסה ובסאונד ? אני לא המומחה בזה אבל יש לי מספיק ידע להבין את הבסיס ...
רוצה הסבר ? אז הנה קבל הסבר ....בבקשה ( תודה לויקפדיה ) :

דולבי דיגיטל (Dolby digital) הוא סימן מסחר של מעבדות דולבי לאלגוריתם דחיסה מאבדת נתונים הממומש בדחיסה ופריסה בתקן AC-3, לשימוש בצליל רב ערוצי בסרטי קולנוע, בהקרנה באולמות או בהקרנה בבית, מ-DVD. הגרסה הנפוצה של דולבי דיגיטל, המכונה "5.1 ערוצים" כוללת שישה ערוצי קול, חמישה מתוכם (קדמי ימני, קדמי שמאלי, קדמי מרכזי, אחורי ימני ואחורי שמאלי) בכל תחום השמע המקובל וערוץ אחד (סאב וופר) לתדרים נמוכים - 10 עד 120 הרץ. תקן דולבי דיגיטל תומך גם בצליל מונו וסטריאו.דולבי דיגיטל EX הוא תקן דומה לפורמט פרו לוג'יק הישן, שבו עובד פסקול סטריאו (כלומר דו ערוצי) ליצירת של שני ערוצים נוספים - ערוץ מרכזי קדמי וערוץ מונו אחורי. EX מרחיב את תקן דולבי דיגיטל הבסיסי ליצירת צליל דמוי 6.1 או 7.1 ערוצים, אך אין בו תמיכה לערוץ שישי נפרד, אמיתי, כפי שישנה בתקן DTS-ES המתחרה. דולבי דיגיטל סראונד EX מוסיף תמיכה בערוץ שישי, ולעתים שביעי, לפסקול שקודד בדולבי דיגיטל (רגיל, לא EX 5.1). דולבי דיגיטל פלוס הוא תקן קידוד מתקדם מבוסס על AC-3 שמסוגל לתמוך ב-13.1 ערוצים ותומך אחורה בחומרה קיימת.
דולבי TrueHD הוא פורמט הדור הבא של דולבי, התומך בדחיסה ללא איבוד נתונים. זהו תקן שתוכנן במיוחד לפסקול סרטים ברזולוציה גבוהה על דיסקים, ומסוגל להעביר עד שמונה ערוצי קול בקצב 96 קילוהרץ ועומק דגימה של 24 ביט - עד 18 מגה-ביט לשנייה, בהתאם ליכולות הדור הבא של DVD. פורמט זה נבחר כתקן מחייב ל-DVD בהפרדה גבוהה, ותקן אופציונלי לתקן Blu ray.
פסקולים של סרטי קולנוע מכילים פסקול דולבי דיגיטל שמוקלט אופטית על סרט הצילום ברוחב 35 מילימטר. הביטים השונים מודפסים בקבוצות על הסרט, בין החורים שמנגנון הנעת הסרט נאחז בהם. חיישן CCD במכונת ההקרנה סורק את תמונת הביטים השונים ומעבד מחלץ מהתמונה את הנתונים הדיגיטליים, כרצף טורי של אותות בינאריים בתקן AC-3. רצף זה מוזן למפענח 5.1 ערוצים.
פסקול דולבי דיגיטל נמצא גם על סרטי DVD ומדיות דיגיטליות נוספות. בפורמטים אלה רצף AC-3 שזור יחד עם אות הווידאו ואותות בקרה וסינכרון.השיטה נמצאת בשימוש ביישומים רבים שבהם יש מגבלה על רוחב הפס, כגון טלוויזיה דיגיטלית.
על פי תקן AC-3, קצב המידע המקודד המקסימלי הוא 640 קילו-ביט לשנייה. נגני DVD ביתיים בדרך כלל אינם מסוגלים לקרוא יותר מ-448 קילו-ביט לשנייה, בגלל מגבלות שמטילים היצרנים השונים. זו גם מגבלת רוחב הפס שמוגדרת לתקן AC-3 בטלוויזיה בכבלים (דיגיטלית). קונסולת המשחקים XBOX מוציאה את הקצב המקסימלי המוגדר בתקן - 640 קילו-ביט לשנייה.
חברת דולבי שותפה לפיתוח AAC, התקן העתיד להחליף את AC-3 בשימושי MPEG, שביצועיו טובים יותר אך הוא מורכב יותר.

DTS, ראשי תיבות של Digital Theatre System היא שיטת קידוד דיגיטלית לפסקול רב-ערוצי של סרטי קולנוע.
שיטה זו נוצרה על ידי חברת Digital Theatre Systems שאחד ממשקיעיה היה במאי הקולנוע סטיבן ספילברג. העבודה על הפורמט החלה ב-1991, ארבע שנים לאחר שמעבדות דולבי החלו לפתח את Dolby Digital. הסרט הראשון שבו נעשה שימוש בשיטה היה "פארק היורה" שיצא ב-1993, שנה לאחר ש"בטמן חוזר" יצא לבתי הקולנוע בקידוד דולבי דיגיטל. בניגוד לפסקול סטריאופוני, שיטה זו תומכת בדרך כלל בתצורת 5.1, כלומר שני רמקולים קדמיים ראשיים, שניים אחוריים, רמקול קדמי מרכזי וסאב וופר. יתרונה של שיטה זו על פני שיטות דיגיטליות אחרות כגון דולבי דיגיטל הוא שמידת הדחיסה של הפסקול הדיגיטלי היא פחותה, ולכן הצליל המתקבל נאמן יותר למקור. תצורות נוספות שנתמכות על ידי DTS הן סטריאו, ארבעה ערוצים, ארבעה ערוצים וסאב וופר וכן (בגרסאות החדשות) עד שבעה רמקולים וסאב וופר. החסרון בשיטה זו, מבחינת בתי הקולנוע, הוא שבניגוד לשיטות אחרות כמו SDDS ודולבי שבהן סרט הצלולואיד מכיל את התמונות ולצידן הפסקול, ב-DTS הפסקול הוא נפרד פיזית מהסרט - הוא מגיע על CD-ROM, ולכן בית הקולנוע זקוק למערכת הקרנה משוכללת יותר, שיכולה לתזמן את ההקרנה על המסך עם הפסקול המגיע ממערכת אודיו נפרדת. השיטה נמצאת גם בשימוש ביתי, בסרטים בפורמט DVD, אך זוכה לפופולריות פחותה מאשר Dolby digital. רוב המקלטים הביתיים אינם מסוגלים לפענח אותה ורק מיעוט סרטי ה-DVD מכילים פסקול DTS. גם חלק מהסרטים האחרונים שיצאו בכותרי לייזרדיסק קודדו בשיטת DTS, בשנות התשעים המאוחרות
הטכנאי קרמר
תותח על
תותח על
הודעות: 4995
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי הטכנאי קרמר »

אתה כתבתה את זה ???
עשיתה העתק הדבק . מאיזה אתר

ושם אין הסבר על סראנד . ומה ההבדל .

אני צודק . שאין לך מוסג בדחיסה ופיענוח

קראתי את מה שאתה העתקתה . באיזה אתר לא זוכר אייפו
ביקשתי מימך מה עושה הAC3 שלא עושה הסראנד

במיוחד ברסיבר דגמי 2017 . המפענח החדש
הרסיבר דנון 2808 שניקנה ליפני כ8 שנים . לא פעינח כמו הרסיבר החדש דנון 3200X
הוא גם גילה לי שאיזה רמקול מחובר בפזה הפוכה . כאשר עושים כיול במיקרופון

אתה משווה איזה רסיבר שיש לך ליפני 12 שנה ששוה אולי 300 ש"ח . לטכנולוגיה הקיימת היום בשוק

גלובל אתה בחור מצחיק . ןעוד כותב רסיבר מיקצועי עלו
שנה טובה
סמל אישי של משתמש
Sys_Admin
תותח על
תותח על
הודעות: 975
הצטרף: 25 פברואר 2004, 08:30
Been thanked: 33 פעמים

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי Sys_Admin »

הטכנאי קרמר כתב:אתה כתבתה את זה ???
עשיתה העתק הדבק . מאיזה אתר

ושם אין הסבר על סראנד . ומה ההבדל .

אני צודק . שאין לך מוסג בדחיסה ופיענוח

קראתי את מה שאתה העתקתה . באיזה אתר לא זוכר אייפו
ביקשתי מימך מה עושה הAC3 שלא עושה הסראנד

שנה טובה
היום אנחנו כבר בשנת 2016 , ואם היית יודע להשתמש בחיפוש באינטרנט, היית גם מצליח תוך שנייה לדעת מה היגיע מאיזה אתר ואיך זה הגיע לשם מלכתחילה:
https://he.wikipedia.org/wiki/DTS

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7 ... 7%98%D7%9C
יש אתר שכזה עלום שם, שמכונה על ידי גויים בשם גנאי wikipedia , יש שם כל מיני סיפורים מעניינים שמדי פעם לפני השינה כדאי גם לקרוא אותם, בגלל שהוא כתוב גם בעברית ואפילו בעברית קלה. :lol:
הטכנאי קרמר
תותח על
תותח על
הודעות: 4995
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי הטכנאי קרמר »

עוד חכם

נכון אני יודע שעוד 3 ימים זה רק שנת 17 . אבל הדגמים כבר יצאו לשוק של 17

וקיפדיה . לא תמיד מדייק . ווגלובל לא העתיק מוקפדיה . אלה מאיזה אתר של עסק . שעוסק במכירת ציוד שמע

אני לא צריך את וקפדיה . יודע הכול
סמל אישי של משתמש
dudutr
תותח על
תותח על
הודעות: 1440
הצטרף: 25 ספטמבר 2006, 18:09

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי dudutr »

גם ערוץ mtv live hd משדר בדולבי
2 ערוצים בודדים מסכנים
DM 800HD GP3
1.20--19.2E-15.8E-13E-9E-4W-7W
1.10--10E-7E-4.8E
1.20--42E
סמל אישי של משתמש
גלובל
תותח על
תותח על
הודעות: 6071
הצטרף: 22 פברואר 2004, 22:10
Has thanked: 8 פעמים
Been thanked: 14 פעמים

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי גלובל »

כתבתי שזה מווקפידיה...לא ראית ? אם אתה רוצה ללמוד מה זה AC3 תחפש באינטרנט ותלמד...

מאיפה אתה יודע שהרסיבר שלי לא מקצועי?

שתית משהו היום ?
סמל אישי של משתמש
י א
מנהל אתר
מנהל אתר
הודעות: 30807
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 22:54
מיקום: נס ציונה
Has thanked: 9 פעמים
Been thanked: 45 פעמים

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי י א »

שוב, אלף אנשים יגידו לקרמר שהוא טועה אבל הוא בשלו שרק הוא יודע וכולם טועים.

מה שהשעמום עושה לבן אדם...
כל טוב ובריאות לכל באי הפורום..
הטכנאי קרמר
תותח על
תותח על
הודעות: 4995
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי הטכנאי קרמר »

גלובל כתב:כתבתי שזה מווקפידיה...לא ראית ? אם אתה רוצה ללמוד מה זה AC3 תחפש באינטרנט ותלמד...

מאיפה אתה יודע שהרסיבר שלי לא מקצועי?

שתית משהו היום ?

מיקצועי ?? מה זה מיקצועי ספר לנו . מה הוא עושה שרסיבר אחר לא עושה ?

באיכות סטראו אין סוף . יש רסיברים היום שעולים 13 אלף שח"ח . והם לא מיקצועים

רסיבר מלפני 14 שנה . אין לו אפילו HDMI . אז מה המיקצועיות שלו כתוב לנו מר גלובל
היום רסיבר ב2000 ש"ח יש לו כניסות HDMI ומפענח יותר טוב מה שהייה ליפני 14 שנה

גלובל חשבתי אתה רציני . אבל טעיתי

על כול השאלות ששאלתי אותך בשירשור לא עניתה .
הטכנאי קרמר
תותח על
תותח על
הודעות: 4995
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי הטכנאי קרמר »

י א כתב:שוב, אלף אנשים יגידו לקרמר שהוא טועה אבל הוא בשלו שרק הוא יודע וכולם טועים.

מה שהשעמום עושה לבן אדם...
אדון מנהל כתוב בצורה טכנית במה אני טועה . אז תהייה רציני

מה ההבדל בין סראנד לבין AC3 . חוץ מהמילה הדמיה . מה זה עושה לציליK ומה זה עושה לצליל
בבית במציאות מסרט סטראו . שהמקור קודד בAC3
סמל אישי של משתמש
י א
מנהל אתר
מנהל אתר
הודעות: 30807
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 22:54
מיקום: נס ציונה
Has thanked: 9 פעמים
Been thanked: 45 פעמים

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי י א »

אשתדל להסביר
במקור לפני שהתחילו הרב ערוצי התכנים שנעשו לשוק הבייתי היו בשני ערוצים. דולבי יצאו עם טכניקה שקראו לה פרולוגיק שעשתה הדמייה לרב ערוצי, וזה מה שקורה עם הוט. אתה מקבל שידור mpeg דו ערוצי והרסיבר שלך עושה כאילו רב ערוצי בשימוש בשיטת הפרולוגיק.
שידור אודיו דיגיטלי רב ערוצי שונה כי הוא באמת יכול להכיל 5 ערוצים ואף יותר. בשיטת ac3 או דולבי דיגיטל השידור מפוצל אמיתית לכמות הערוצים שמשודרים.
גם בדולבי דיגיטל זה לא חייב להיות רב ערוצי, אבל זה מאפשר זאת מה ששידור mpeg לא מאפשר.
כל טוב ובריאות לכל באי הפורום..
הטכנאי קרמר
תותח על
תותח על
הודעות: 4995
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי הטכנאי קרמר »

את זה אני יודע . בדיוק כמוך . שכאשר הצליל הוא AC3 והנורה נידלקת ברסיבר. כול צליל הוא במקום שצריך להיות .

ב5.1 או 7.1 והיום גם 9.2 לי יש היום 7.2 רסיבר, יש לי 2 סאבים כול אחד 12 אניצ' . מגבר חיצוני 200W כול צד סטראו רק לסאב ים

השאלה שלי היא ולא קיבלתי תשובה מה קורה בפועל
צליל AC3 יש יריות בצד ימין ברמקול . האים בסראנד גם ישמעו יריות בצד ימין . במערכת 7.1 . או שהסרנד יעביר את היריות לזוג רמקולים אחורי . או לא ישמיעה את הצליל

היום בסירטי אקשן . בצליל סראנד אני שומע צעקות מרמקול אחורי בהוט . אם השידור הייה AC3 האים גם היו שומעים רמקולים מאחור ?

בו נעזוב את המילים הדמיה . AC3 . היום אני שומע צלילים מיכול הרמקולים לפי תוכן הסרט . השחקן במרכז שומעים בסנטר . הוא זז ימינה . שומעים אותו ברמקול ימין בהדרגה לפי קצב ההליכה. יורים מאחור רמקול ימין . זה בסרנאד . לי יש 7 רמקולים מפוזרים . ללא הסבים . השאלה הגדולה שלי היא אם הייה שידור 3AC האים הקולות היו מישתנים ?? מה הייה מוסיף הAC3 לתאור שכתבתי . הליכה לצד . יריות מאחור . תן הסבר בפועל. ללא מילים טכניים . אלה לאדם שיבין . אני כרגע לא ניכנס למונחים כמו פזה. ופזה הפוכה בהקלטה שיש לזה חשיבות של השמעה מאחור או מילפנים .
תסביר בעיברית פשוטה מה ההבדל באוזן
שנה טובה
הטכנאי קרמר
תותח על
תותח על
הודעות: 4995
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי הטכנאי קרמר »

לפי דעתי ולזה אני חותר בהסבר . היום הסראנד במפענח . כול כך משוכלל . שהוא מסוגל לשחזר כול צליל במקומו . כאילו זה AC3
ללא הנורה שנידלקת . ברסיבר שלי נידלקים 7 נוריות רבועיות שמראות שהצליל מיתחלק ל7.2 רמקולים . וכול צליל נימצא במקומו לי תוכן הסרט . הסירה נוסעת מהר עוברת אותי אני שומעה את הבריחה ברמקולים האחורים .
אז הפעינוח הוא ה80% איכות . במיילה 80% מהמערכות בבית הם לא עוברות את ה5 אלף ש"ח כולל רמקולים .

בזה תם העניין של הAC3/
הטכנאי קרמר
תותח על
תותח על
הודעות: 4995
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי הטכנאי קרמר »

אדון מנהל . מחכה להסבר על השאלות ששאלתי כאן

הסבר מעמיק . מאחד שיודע מה זה צליל. ניפגשנו איזה פעם בהרצליה בסמינר סטראו .נכון
סמל אישי של משתמש
י א
מנהל אתר
מנהל אתר
הודעות: 30807
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 22:54
מיקום: נס ציונה
Has thanked: 9 פעמים
Been thanked: 45 פעמים

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי י א »

מצטער שחיכית לתגובה שלי, ראיתי סרט.

אולי הסרט שראית היה הוט גולד כי שם משודר ac3.

מה שנכון זה שברסיברים של היום יש טכנולוגיות יותר משוכללות לביצוע ההדמיה. למשל דולבי פרוליג ii ופרולוגיק iiz ששיכללו מאד את היכולת להעביר צלילים לערוצים אחוריים ולסאב. אבל עדיין זה בנוי על יצירת סראונד מדומה ולא כמו שהוקלט על ידי הבמאי של הסרט.

אני לא אומר שזה פתרון גרוע, אבל זה לא העברה מדויקת בכול תחום התדרים בכול ערוץ וערוץ כמו המקור.
כל טוב ובריאות לכל באי הפורום..
הטכנאי קרמר
תותח על
תותח על
הודעות: 4995
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי הטכנאי קרמר »

תודה על התגובה באיחור
כמו שכתבתי למר גלובל . חלוקת הצליל היא אולי 90% מהמקור . במיילה רוב הציבור הרמקולי בצדדים והסאב הם מאוד פשוטים
כך שהמאזין לא ירגיש הבדל . בין AC3 לבין הסראנד

אולי במערכת של איזה 200 אלף ש"ח . עים אוזניים צעירות וטובות יורגש הבדל בחלוקת הצליל כמו שהבמאי רצה
בסראנד . אני רואה שבסוף ירדתה לסוף דעתי
זה מה שכתבתי הדנון מילפני 8 שנים שהוחלף ליפני חודש בדנון חדש 8.2 יש הבדל משמעותי בצליל בסראנד

שנה טובה לכולם . מוסיקה יפה . סרטים יפים . ושנהייה בראים ושלמים
הטכנאי קרמר
תותח על
תותח על
הודעות: 4995
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי הטכנאי קרמר »

י א כתב:מצטער שחיכית לתגובה שלי, ראיתי סרט.

אולי הסרט שראית היה הוט גולד כי שם משודר ac3.

מה שנכון זה שברסיברים של היום יש טכנולוגיות יותר משוכללות לביצוע ההדמיה. למשל דולבי פרוליג ii ופרולוגיק iiz ששיכללו מאד את היכולת להעביר צלילים לערוצים אחוריים ולסאב. אבל עדיין זה בנוי על יצירת סראונד מדומה ולא כמו שהוקלט על ידי הבמאי של הסרט.

אני לא אומר שזה פתרון גרוע, אבל זה לא העברה מדויקת בכול תחום התדרים בכול ערוץ וערוץ כמו המקור.
שוב פעם טעות בידך

לרסיבר מגיע כול הצלילים כמו שהבמאי רצה . כמו שמגיע אלי ערוץ מקודד מהלוויין . מה שחסר לי זה המפתח לפתיחת הערוץ

אבל כול הנתונים מגיעים לממיר . את המפתח שולחת הערוץ לכרטיס . כך בסראנד כול הנתונים של הצליל מגיעים מהתקליטור .
מה שלא מגיע זה המפתח שיפתח את הצליל . ואת זה עושה הסראנד . הוא פותח את הצליל . מדוייק לא מדוייק . את זה אנחנו לא יודעים . ולא יכולים להשוות
סמל אישי של משתמש
Sys_Admin
תותח על
תותח על
הודעות: 975
הצטרף: 25 פברואר 2004, 08:30
Been thanked: 33 פעמים

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי Sys_Admin »

מדובר כאן על דבר הפשוט ביותר וניסו להסביר לך אותו כבר מספר רב של פעמים בדרכים שונות, כולל גם במתן קישורים באינטרנט ובעברית. אבל כנראה, זה עוד לא מספיק. אני אנסה בפעם אחרונה והפעם גם בעברית קלה וללא מושגים טכניים מסובכים בלוע''זית.

בשידור סטריאו קיימים רק שני ערוצי שמע, נקודה. אם במקור השידור היה צליל היקפי, אבל שודר כסטריאו, אחרי השידור בסטריאו, יישארו אך ורק שני ערוצי שמע, נקודה. בשידור של צליל היקפי, רב ערוצי, קיימים מספר רב של ערוצי שמע נפרדים, שכל אחד מהם כולל תוכן שונה, נקודה. זה גם לא משנה, אם שידור מגיע פתוח או מקודד, מלוויין, מהכבלים או מהאוויר ואין כאן שום קשר למפתחות, כרטיסים, דלתות, חלונות, פִּשְׁפָּשׁים או רכיבי נגרות אחרים. דרך הגב אין כאן גם שום ממירים. אך אחד לא ממיר שם שום מטבע. קיים במערכת מקלט שידורי לוויין, כבלים או של שידור קרקעי ומקלט של מערכת קולנוע ביתי.

ועכשיו למה מקלט של מערכת קולנוע ביתי מסוגל לעשות ומה לא. בדיוק כמו שטלוויזיה HD או אפילו UHD גדולה יכולה להפוך שידור SD ל HD , כך גם המקלט של קולנוע ביתי יכול להפוך שידור סטריאו לצליל היקפי רב ערוצי.
רמז דק: גם טלוויזיה לא יכולה להפוך שידור SD ל HD וגם מקלט של מערכת קולנוע ביתי לא יכול להפוך שידור סטריאו לשידור היקפי.
במקרה של הטלוויזיה, היא מגדילה ( מותחת ) את התמונה לגודל שמתאים למסך HD, תוך כדי כך שהמגרעות של השידור SD בולטות עוד יותר מול שידור HD אמתי ובמקרה של שמע, המעבד של המקלט קולנוע ביתי מעבד ( מפצל ) את השני הערוצי שמע לכל הערוצים של הרמקולים הקיימים, דבר שגורם לזה, שההבדל בין סטריאו לצליל היקפי אמתי ולא וכאילו עוד יותר בולט.
זה כל ההסבר.
סמל אישי של משתמש
גלובל
תותח על
תותח על
הודעות: 6071
הצטרף: 22 פברואר 2004, 22:10
Has thanked: 8 פעמים
Been thanked: 14 פעמים

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי גלובל »

עזוב .... אין סיכוי שקרמר יקבל את ההסבר , הוא מתעקש שלרסיבר מגיע כול הצלילים כמו שהבמאי רצה .
ומה שחסר זה המפתח לפתיחת הסאונד מסטריאו לסראונד ....ואם תאוריה מעוותת כזאת קשה להתווכח :unsure:

ובכלל קרמר הוא המומחה בנושא סאונד כי יש לו רסיבר דנון משוכלל ( 690 $ באי ביי )
ולכן כל מי שיש לו רסיבר ישן גם אם הוא איכותי אך מיושן....אז לפי קרמר זה כנראה זבל ולא מקצועי :(
הטכנאי קרמר
תותח על
תותח על
הודעות: 4995
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02

Re: שאלה לגבי הוט

שליחה על ידי הטכנאי קרמר »

Sys_Admin כתב:מדובר כאן על דבר הפשוט ביותר וניסו להסביר לך אותו כבר מספר רב של פעמים בדרכים שונות, כולל גם במתן קישורים באינטרנט ובעברית. אבל כנראה, זה עוד לא מספיק. אני אנסה בפעם אחרונה והפעם גם בעברית קלה וללא מושגים טכניים מסובכים בלוע''זית.

בשידור סטריאו קיימים רק שני ערוצי שמע, נקודה. אם במקור השידור היה צליל היקפי, אבל שודר כסטריאו, אחרי השידור בסטריאו, יישארו אך ורק שני ערוצי שמע, נקודה. בשידור של צליל היקפי, רב ערוצי, קיימים מספר רב של ערוצי שמע נפרדים, שכל אחד מהם כולל תוכן שונה, נקודה. זה גם לא משנה, אם שידור מגיע פתוח או מקודד, מלוויין, מהכבלים או מהאוויר ואין כאן שום קשר למפתחות, כרטיסים, דלתות, חלונות, פִּשְׁפָּשׁים או רכיבי נגרות אחרים. דרך הגב אין כאן גם שום ממירים. אך אחד לא ממיר שם שום מטבע. קיים במערכת מקלט שידורי לוויין, כבלים או של שידור קרקעי ומקלט של מערכת קולנוע ביתי.

ועכשיו למה מקלט של מערכת קולנוע ביתי מסוגל לעשות ומה לא. בדיוק כמו שטלוויזיה HD או אפילו UHD גדולה יכולה להפוך שידור SD ל HD , כך גם המקלט של קולנוע ביתי יכול להפוך שידור סטריאו לצליל היקפי רב ערוצי.
רמז דק: גם טלוויזיה לא יכולה להפוך שידור SD ל HD וגם מקלט של מערכת קולנוע ביתי לא יכול להפוך שידור סטריאו לשידור היקפי.
במקרה של הטלוויזיה, היא מגדילה ( מותחת ) את התמונה לגודל שמתאים למסך HD, תוך כדי כך שהמגרעות של השידור SD בולטות עוד יותר מול שידור HD אמתי ובמקרה של שמע, המעבד של המקלט קולנוע ביתי מעבד ( מפצל ) את השני הערוצי שמע לכל הערוצים של הרמקולים הקיימים, דבר שגורם לזה, שההבדל בין סטריאו לצליל היקפי אמתי ולא וכאילו עוד יותר בולט.
זה כל ההסבר.

כול מה שכתבתה זה קשקשת ברשת . אים הייתה טכנאי והייתי עובד עם תרשימים . ומעגלים והייתה מתקן מגברים . ומבין מה מתנדים מתנדים . ןפזות והפוך פזה הייתה אולי מבין את מה שאני מבין . בהסבר שלך לא כתבתה מילה אחת בהיגיון . אתה תקוע במילה הדמיה . כי קראתה אי שם . ששראנד הוא הדמיה . בנתיים שידור מונו . נישמע רק בסמטר . יגיע היום שגם קליטת מונו יהייה מפענך שיפענח את הצליל להקיפי . מי חלם ליפני עשור . שאני בבית יקלוט 50 ערוצים מתיילנד באיכות HD ??? . אים הייתי מספר שאולי זה יהייה אז צחקו מימני שאני טמבל . והיום באינטרנט בשניה יש לי עשרות ערוצים מתיילנד בHD כאילו התחנה ליד ביתי

לא עניתה איך זה . שהצליל נישמע ב7 רמקולים לפי תוכן הסרט . אתם מזכירים לי את גללאו . שאמר בכול זואת העולם מיסתובב מיסביב לשמש . ביגלל זה שרפו אותו . והייה עוד אחד ששרפו אותו. אני חושב זב קפרניקוס . לא יודה מה הוא אמר ששקפו אותו

רוב הצלילם נישמעים בסנטר , והמוסיקה ברמקולים הצדדים . נדיר שיש איזה צליל מאחור . באסים תמיד שומעים . איזה ירייה או רכב שנסע קדימה

לסיום . יש תחנות בלווין שמשדרות צליל בפזה הפוכה סטראו. ואתה מכוון את את הרסיבר לסראנד . אז אתה שומע "רק" ברמקולים אחרויים דיבור . גם בערוץ 1 בלוויין הצליל נותה ימנה . ובסראנד שומעים ברמקולים האחרויים . בעידן+ הצליל שונה . מאשר בלוויין
תלמד מה זה פזות בצליל אחרי זה תיכתוב ותתיף לאחרים
הטכנאי קרמר
תותח על
תותח על
הודעות: 4995
הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02

וקיפדיה

שליחה על ידי הטכנאי קרמר »

ראו כאן מה פקיפדיה מסביר יפה מה זה סראנד . כול מה שאני כתבתי בעיברית עם שגיעות כתיב
אני עוד ימצא חומר שמצדיק את מה שאני חושב . יותר מאוחר


ראה כאן https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7 ... 7%A0%D7%93
שלח תגובה