ארה"ב: חבילות הלוויין הגדולות מתמזגות - סנונית שמבשרת את העתיד
נשלח: 02 אוקטובר 2024, 15:47
DirecTV הודיעה ביום שני שעבר על רכישת Dish Network המתחרה, ובכך מגיעים לסיומם עשורים של דיבורים על מיזוג שירותי של שתי חבילות הטלוויזינ הצפון אמריקאיות בלוויין.
שתי החברות התקשו לשמור על מנויים בעידן הסטרימינג. בזמן שפלטפורמות כמו נטפליקס, Hulu ו -Prime Video של אמזון צברו תאוצה, ו"הבריחו"ו מיליוני מנויים מטלוויזיה בתשלום עם מחירים נמוכים יותר ותוכן "לפי דרישה (on demand),
DirecTV ו-Dish התקשו יותר ויותר להצדיק את העליות המתמשכות בדמי המנוי, והחמירו את עוד יותר את תופעת ההתנתקות ההמונית.
החברות אומרו, שהמיזוג ביניהן יועיל לצרכני הוידאו בארה"ב על ידי יצירת כוח תחרותי חזק יותר בתעשיית וידאו הנשלטת על ידי שירותי סטרימינג.
במסגרת העסקה, DirecTV תשלם לחברת EchoStar DISH - הבעלים של דיש - רק דולר בודד יחד עם כל החובות שמסתכמים במיליארדי דולרים.
לשירות הממוזג חדש יהיו כ-20 מיליון מנויים ( ל DirecTV יש יותר מ-11 מיליון) . זאת, בהשוואה ל-20.3 מיליון מנויי הטלוויזיה של DirecTV ב-2015, כאשר AT&T רכשה את רוב המניות בחברה....
זו גם הזדמנות להזכיר באופן מיוחד דמות מפתח בתחום הטלוויזיה בלוויין הגלובלית - את צ'רלי ארגן, ERGEN שהקים את חבילת הערוצים האמריקאית הראשונה באמצעות לוויין, כשאיש לא חשב שזה יצליח. בשיאה היתה DISH שווה 20 מיליארד דולרים ! ...היום היא נמככרת כאמור תמורת דולר בודד וכל החובות הרובצים עליה.
זו סנונית ראשונה ומשמעותית שמבשרת את סוף עידן הטלווייזיה הרב-ערוצית באמצעות לוויין. (בנוסף לכל החבילות שעלו וירדו מלוויינים שונים במרוצת השנים, כמובן).
בין שאר החבילות הבאות לרדת מלוויין תוך פחות משנתיים אפשר כמובן לציין את YES הישראלית שכבר כיום מרבית לקוחותיה הועברו לשירות באמצעות האינטרנט וזה יהי חלק גם מסיום השירות של הלוויין עמוס 3...
שנה טובה לכל החברים!
שתי החברות התקשו לשמור על מנויים בעידן הסטרימינג. בזמן שפלטפורמות כמו נטפליקס, Hulu ו -Prime Video של אמזון צברו תאוצה, ו"הבריחו"ו מיליוני מנויים מטלוויזיה בתשלום עם מחירים נמוכים יותר ותוכן "לפי דרישה (on demand),
DirecTV ו-Dish התקשו יותר ויותר להצדיק את העליות המתמשכות בדמי המנוי, והחמירו את עוד יותר את תופעת ההתנתקות ההמונית.
החברות אומרו, שהמיזוג ביניהן יועיל לצרכני הוידאו בארה"ב על ידי יצירת כוח תחרותי חזק יותר בתעשיית וידאו הנשלטת על ידי שירותי סטרימינג.
במסגרת העסקה, DirecTV תשלם לחברת EchoStar DISH - הבעלים של דיש - רק דולר בודד יחד עם כל החובות שמסתכמים במיליארדי דולרים.
לשירות הממוזג חדש יהיו כ-20 מיליון מנויים ( ל DirecTV יש יותר מ-11 מיליון) . זאת, בהשוואה ל-20.3 מיליון מנויי הטלוויזיה של DirecTV ב-2015, כאשר AT&T רכשה את רוב המניות בחברה....
זו גם הזדמנות להזכיר באופן מיוחד דמות מפתח בתחום הטלוויזיה בלוויין הגלובלית - את צ'רלי ארגן, ERGEN שהקים את חבילת הערוצים האמריקאית הראשונה באמצעות לוויין, כשאיש לא חשב שזה יצליח. בשיאה היתה DISH שווה 20 מיליארד דולרים ! ...היום היא נמככרת כאמור תמורת דולר בודד וכל החובות הרובצים עליה.
זו סנונית ראשונה ומשמעותית שמבשרת את סוף עידן הטלווייזיה הרב-ערוצית באמצעות לוויין. (בנוסף לכל החבילות שעלו וירדו מלוויינים שונים במרוצת השנים, כמובן).
בין שאר החבילות הבאות לרדת מלוויין תוך פחות משנתיים אפשר כמובן לציין את YES הישראלית שכבר כיום מרבית לקוחותיה הועברו לשירות באמצעות האינטרנט וזה יהי חלק גם מסיום השירות של הלוויין עמוס 3...
שנה טובה לכל החברים!