דף 3 מתוך 3

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 16 דצמבר 2015, 16:12
על ידי Sys_Admin
גלובל כתב:
הם החברה הראשונה בהיסטוריה העולמית בזה שהצליחה לאבד לוויין בחלל.
הם לא הראשונים ...היו עוד כמה , ;)
למשל לווין התקשורת הראשון של ניגריה ושל מדינה אפריקאית בכלל - NigComSat-1 במיקום 42.5E
שוגר ב 2007 ובסוף 2008 הפסיק לפעול מחוסר מתח עקב תקלה בפנלים הסולרים שלו ,
זה היה לווין מתוצרת סינית ולחברה שיצרה אותו זאת היתה הפעם הראשונה שיצרו לווין ליצוא למדינה אחרת .
בדצמבר 2011 שוגר לווין חדש ומשופר - NigComSat-1R שהחליף אותו .
ואני כבר כמעט האמנתי להודעת לעיתונות שלהם. אז גם הפעם הניגרים עקפו אותם בסיבוב. בסוף גם עוד יתברר שהלוויין עמוס 5 לא היה מבוסס שפורפרות ולא נתן צליל מנורות חמים ועגלגל בשיחות סלולר שעברו דרכו ולתמונה של תחנות טלוויזיה ששידרו דרכו לא היו צבעים של לוויין מנורות, מה שמכונה בפי המומחים "צבעי גואש" .

נ.ב.
אני מקווה שאין צריך לספר לאיזה נקודה בדגם של לוויין מצביעה בתמונה למטה מנכ''ל של חלל תקשורת ולמה יש לו הבעת פנים כזו בגלל זה.

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 16 דצמבר 2015, 17:06
על ידי גלובל
טוב , אין צורך לשמוח מנפילה כואבת של חברה ישראלית ....יש לקוות שיתגברו ויצאו מזה

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 17 דצמבר 2015, 04:32
על ידי deepspace
איך מפנים אותו למסלול בית קברות עכשיו?
פשוט משאירים אותו שם? אפשר יהיה עדיין להשתמש במיקום הזה כשהוא שם?
האם הוא עדיין פעיל ומשדר משהו?
איך הפוזיציה שלו צפויה להשתנות עם הזמן עכשיו שאין מרכז בקרה שיכול לשלוח לו תיקוני סטיות?

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 17 דצמבר 2015, 12:25
על ידי גלובל
ממה שפורסם אני מבין שהלווין מת לחלוטין ואין איתו שום קשר , מה שאומר שגם לא ניתן לייצבו לא ניתן לשלוט
לא ניתן להסיע / להזיז אותו למקום אחר , מן הסתם במצב כזה סביר להניח שהללווין יסחף ליותר גובה בחלל
וישאר לצוף בחלל לעולמי עולמים ...הלווין לא יכול להתרסק מגובה 40 אלף ק"מ וגם לא יכול לפגוע למשל בתחנת החלל הבינלאומית
שנמצאת בגובה נמוך בהרבה כ-300 ק"מ בלבד , הוא בהחלט יכול לפגוע בלווינים אחרים ...אבל הסיכוי לכך נמוך
הסבירות היא כאמור שיסחף לגובה יותר גבוה ולעומק החלל ...

לגבי המיקום שלו בחלל 17E , המיקום הזה שייך לספייסקום והיא אמורה להכניס לשם לווין אחר ולעשות שימוש במיקום הזה
אם לא תצליח לעשות כך תוך פרק זמן מוגדר מראש ( שאותו אני לא יודע ) יתכן שהמיקום ילקח ממנה וינתן לחברה אחרת .

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 17 דצמבר 2015, 13:07
על ידי moshe2go
למה שיסחף ליותר גובה? מבחינה תאורטית הוא אמור להשאר במקומו
הוא נמצא בשיווי משקל - כח המשיכה של כדור הארץ ומולו הכח הצנטרופוגלי
מבחינה מעשית הוא ילך לאחד מהכיוונים -
אם לכיוון כדור הארץ סביר להניח שישרף בכניסה לאטמוספירה
אם ליותר גובה אז לעומק החלל - למיטב הבנתי לא נראה שיש עדיפות לכיוון מסוים
זה מאוד תלוי בתנאי ההתחלה של הלווין רגע לפני ניתוק הקשר

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 17 דצמבר 2015, 13:58
על ידי גלובל
זה מאוד תלוי בתנאי ההתחלה של הלווין רגע לפני ניתוק הקשר
תנאי ההתחלה של לויין מת הם מעוף במהירות רבה ועצומה ובמסלול גיאוסטטיונרי מעל קו המשווה
ברגע שהלווין מת ולא מקבל פיקודי תיקון וייצוב מתחנת הקרקע והרקטות שלו לא מתקנות מידי פעם את מיקומו
הכח הצנטרפוגלי של הסיבוב במקביל לסיבוב כדור הארץ סביב צירו זורק אותו לכיוון החלל העמוק !
תדמיין איש מחזיק חבל שבקצהו קשורה אבן והוא מסתובב במקום סביב צירו , ברגע שניתק או נקרע החבל
האבן תעוף הצידה ורחוק ולא תעוף לכיוון האיש , בחלל זה די דומה ואף עוצמתי יותר כי אין כח משיכה ...
250px-Geostat.gif

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 17 דצמבר 2015, 14:43
על ידי Sys_Admin
הכל מאד פשוט כרגע על הלוויין פועלים בגדול שני כחות. אחד הוא כח משיכה של כדור הארץ ( גם של ירח והשמש אבל בצורה מאוד חלשה ) והשני כח צנטריפוגלי שהוא אינרציה יורדת של התנופה הראשונית שניתנה ללוויין בזמן השיגור ובזמן של קביעת המסלול הראשוני. הכוח השלישי שהייה אמור לאזן בין שני הכוחות ( לפצות על ירידה בכח צנטריפוגלי ) הוא מנועי ההאצה של הלוויין שכרגע לא ניתן להפעיל אותם ובגלל זה האפשרות היחידה ללוויין היא להימשך על כדור הארץ. כאן כבר יש שלוש אפשרויות, אחת היא שהלוויין יישרף בכניסה לשכבות של האטמוספירה, השנייה שיתרסק לתוך האוקיינוס ( שזה רוב השטח של כדור הארץ ) או השלישית שהוא ייפול למישהו על הראש או על הרגל ☄ ורק נשאר לקוות שגם בזה חלל תקשורת לא יהיו חלוצים, חדשניים וראשונים. ☺

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 17 דצמבר 2015, 15:29
על ידי deepspace
moshe2go כתב:למה שיסחף ליותר גובה? מבחינה תאורטית הוא אמור להשאר במקומו
פועלים עליו כוחות נוספים אז הוא סוטה עם הזמן.
אספקת הדלק בלווין משמשת בעיקר כדי להחזיק אותו באופן אקטיבי במיקומו.
לקראת סיום חייו משתמשים ברזברה שנותרה, לפני שתגמר, על מנת להסיט אותו למסלול אחר (בית קברות לוויני) על מנת שלא יפריע לשיגורים עתידיים.
אורך החיים של לווין הוא בעיקר נגזרת של כמות הדלק שהוא נושא.
ממה שפורסם אני מבין שהלווין מת לחלוטין ואין איתו שום קשר
אבל האם הוא יכול להמשיך (וממשיך) לשדר באופן אוטונומי ללא UPLINK?
Sys_Admin כתב:או השלישית שהוא ייפול למישהו על הראש או על הרגל ☄ ורק נשאר לקוות שגם בזה חלל תקשורת לא יהיו חלוצים, חדשניים וראשונים. ☺
שיפול לי בחצר :)

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 17 דצמבר 2015, 20:39
על ידי צור .א
שכחתם אולי ,אבל כבר עשרות ואולי הרבה יותר לווינים סיימו את חייהם ומטיילים להם היי שם בחלל. פשוט ננטשים כמו הזקנים אצל האסקימואים...  |hello|

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 18 דצמבר 2015, 00:47
על ידי רמי.א
deepspace כתב:איך מפנים אותו למסלול בית קברות עכשיו?
פשוט משאירים אותו שם? אפשר יהיה עדיין להשתמש במיקום הזה כשהוא שם?
האם הוא עדיין פעיל ומשדר משהו?
איך הפוזיציה שלו צפויה להשתנות עם הזמן עכשיו שאין מרכז בקרה שיכול לשלוח לו תיקוני סטיות?
מה זה בדיוק מסלול בית קברות?

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 18 דצמבר 2015, 01:03
על ידי deepspace
זה מגרש גרוטואות בחלל.
עבור GEO זה מסלול (orbit) כמה מאות קילומטרים מעל המסלול הנוכחי.
A graveyard orbit is used when the change in velocity required to perform a de-orbit maneuver is too high. De-orbiting a geostationary satellite requires a delta-v of about 1,500 metres per second (4,900 ft/s), whereas re-orbiting it to a graveyard orbit only requires about 11 metres per second (36 ft/s).[1]

For satellites in geostationary orbit and geosynchronous orbits, the graveyard orbit is a few hundred kilometers above the operational orbit. The transfer to a graveyard orbit above geostationary orbit requires the same amount of fuel that a satellite needs for approximately three months of stationkeeping. It also requires a reliable attitude control during the transfer maneuver. While most satellite operators try to perform such a maneuver at the end of the operational life, only one-third succeed in doing so.[2]
מעניין. רק שליש מצליחים בביצוע התמרון הזה.
In order to obtain a license to provide telecommunications services in the United States, the Federal Communications Commission (FCC) requires all geostationary satellites launched after March 18, 2002, to commit to moving to a graveyard orbit at the end of their operational life.[4] U.S. government regulations require a boost, \Delta {H}, of ~300 km.[5]

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 18 דצמבר 2015, 11:47
על ידי Sys_Admin
לוויין שמסיים את השרות שלו מעלים למסלול הגרוטאות, אבל בשביל זה ללוויין חייבות להיות מערכות טלמטריה מתפקדות ומספיק דלק לצורך התמרון המדובר. ובדיוק בשביל זה בכל לוויין קיימות מערכות גיבוי עצמאיות למנגנונים הקריטיים לתפעול ויתירות מלאה לרוב המכלולים ( דבר שלא היה בעמוס 5 ). במקרה שהלוויין ללא שליטה נשאר על המסלול גיאוסטציונרי ולא ניתן לתקשר איתו ( כמו שקרה פעם ראשונה בהיסטוריה העולמית עם עמוס 5 ), לוויין כזה לא נותן להשמיש את Orbital Slot התפוס וגם מהווה סכנה ללוויינים הסמוכים. כמובן שלחלל תקשורת ההתנהלות כזו היא לא חדשה, אלה עניין שבשגרה.

מתוך הכתבה מ 2010:
יוסטון, יש לנו בעיה: ללווין עמוס 5i נגמר הדלק.
מחישובים שערכה חלל תקשורת שבשליטת שאול אלוביץ' עולה כי ללווין הזמני אין מספיק דלק. כעת החברה תרשום הפסד של 12 מיליון דולר. הלווין הקבוע, עמוס 5, אמור להגיע לשיגור רק ביוני 2011.
http://www.calcalist.co.il/markets/arti ... 26,00.html

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 22 דצמבר 2015, 21:40
על ידי י א
עושה רושם שחברת חלל מחפשת קונה

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 03 ינואר 2016, 11:22
על ידי moshe2go
מדברים על פסולת חלל אז קבלו:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4747691,00.html

Re: אבד קשר עם הללוין עמוס 5 17E

נשלח: 04 ינואר 2016, 00:45
על ידי deepspace
שדה מוקשים.

תודה על השיתוף.