אנסה להסביר
בכתב 
בפעם מי יודע כמה למה לצורך בדיקת ושל פתרון בעיות של קליטה או של שידור של שירותים ספרתיים לא עוזר כלל לא "שעון" ולא שום דבר אנלוגי אחר שמציג רק את הרמה של האות הנקלט או משודר. לצורך ההבנה של זה, צריך בהתחלה להבין את הדבר הפשוט, בשידורים ספרתיים, כמו דרך הגב גם בשידורים אנלוגיים, לא מספיק שיש "עוצמה" של האות הנקלט. ומה היא הסיבה שנדרש לבחון גם את האיכות של האות זה.
בשידורים ספרתיים קיימים הרבה יותר אפשרויות לעיוותים ידועים, שנגרמים על ידי גורמים שונים שנדרש לבחון ושאם אין אפשרות במכשיר בדיקה לבחון אותן, אז גם בשלב שמקבלים "עוצמה" תקינה, יכול מאוד להיות מצב שבכלל לא מתקבלת שום תמונה שמשודרת, אלה רק מגיעות שגיאות מתוך העוצמה נקלטת זו.
אתן כמה מהדוגמאות בכדי להסביר על מה מדובר. למשל בקליטה של שידורים אנלוגיים היה יכול להיות גם מצב שלמרות העוצמה התקינה, עדיין האיכות תמונה הייתה מתקבלת לא תקינה. למשל, אם היו קיימים החזרות שנקלטות, מבניין, מגבעה או מכל דבר אחר בשטח, אז אנטנה הייתה קולטת את ההחזרות אלה עם שיהוי ביחס לאות מקורי והם היו מתווספות לאות המקורי, דבר שהייה מייצר אפקט של השתקפויות וכפילות בתמונה. אותה תופעה הייתה גם נוצרת מבעיות דומות של רשת כבלים. למשל ממסעף לא תקין או מרשת לא מתואמת, כמו מפצל חלוקה עם TAPs ללא שימוש פתוחים ללא נגדי סיום. כך שגם מהדברים שהסברתי ההחזרות היו מייצרות השתכפלויות. היו גם תופעות שבאות ממגברים שנכנסו לרוויה, בעיות של חוסר לינאריות של מגברים, שהיו גורמות לאינטר מודולציות וכו'. כמובן שגם, הייתה הפרעה של אות זר בתדר הנקלט, גם זה הייה גורם לאיכות תמונה ירודה, למרות עוצמה תקינה.
כל זה, גם בשידורים אנלוגיים ניתן היה לזהות, לבודד ולפתור אך ורק בעזרת מכשיר בדיקה מתאים, שבלעדיו אפשר היה לחפש את היום של אתמול עד מחר ולהחליף על עיוור כל מה שעולה על הדעת.
אבל היום, בלי צב''ד אמתי, טכנאי שעוסק בנושא של קליטה של שידורי טלוויזיה ספרתיים, פשוט אבוד לגמרי. היום בכדי להבין בכלל את סוגי הבעיות הקיימות, ממה הן נובעות ובכדי לפתור אותן נדרש מכשיר שמציג את ניתוח ספקטרום
אמתי ולא סימולציה, כך שניתן יהיה לבחון את הצורה מדויקת של האות בתדר נושא הנקלט, לראות האם לא מתווסף עליו אות זר, אותו הצב''כ חייב גם לכלול רכיב דגימה שיכול לבחון את הקונסטלציה של I\Q ובעזרת ניתוח של פיזור הנקודות בה לזהות את סוג הבעיה הקיימת, גם חייבת להיות אפשרות במכשיר לדגום את כל המדדים של יחס שגיאות בנקודות שונות, כולל גם לפני המנגנוני תיקון שגיאות ובנקודות בין המנגנונים אלה. ואלה רק כמה מהכלים מאלה שחייבים להיות קיימים בצב''ד שבשימוש של טכנאי וכמובן שהוא צריך גם לדעת להפעיל את המכשיר ולהבין לקרוא את מה שהוא רואה בו.
כך ורק כך ניתן בכלל לזהות ולפתור את הבעיות שנפגשים איתן במערכות של קליטה של טלוויזיה ספרתית. אחרת, לטכנאי בכאילו שאין לו אפילו מכשיר בדיקה נדרש, רק נשאר לספר סיפורים שהשידור בא ושהשידור נעלם ולספר כל מני סיפורים דומים עם המושגים שונים שבאים מהעולם של ילדים מהמסגרות של חינוך מיוחד.