מה עומד מאחורי מיזם Initiative Q של סער וילף?

אוסף הבדיחות הפרטי של פורום הלווינים הישראלי. הבדיחות הטובות בעולם...שווה
שלח תגובה
storm
אחלה חבר
אחלה חבר
הודעות: 394
הצטרף: 08 פברואר 2016, 21:08

מה עומד מאחורי מיזם Initiative Q של סער וילף?

שליחה על ידי storm »

לינק להזמנה - והכתבה למטה

Initiative Q is building a new payment network and giving away significant sums of their future currency to early adopters. It’s by invite only and I have a limited number of invites. My personal invite link: https://initiativeq.com/invite/Bu_07EKLm

סער וילף הוא יזם סדרתי שמכר חברה לפייפאל, שחקן פוקר חצי-מקצועי וכעת מעוניין לשנות את עולם התשלומים המקוון בעזרת Initiative Q. עשרות אלפי ישראלים קיבלו בימים האחרונים הודעה שקוראת להם להירשם ליוזמה החדשה, מלווה בהבטחה ש"עכשיו זה חינם, אבל אחרי תקופת ההרצה זה יהיה שווה 130 אלף דולר". מדובר במטבע הדיגיטלי החדש של וילף בשם Q, שאמור להוות את הבסיס לרשת תשלומים מקוונת שיקים.

לווילף (44), בוגר 8200, יש רקורד מוצלח של הקמת חברות בתחום הפינטק והתשלומים. הוא היה ממייסדי Fraud Sciences Corp שנמכרה לפייפאל ב-2008. ב-2010 מכר חברה נוספת שייסד, Trivnet.com, לחברת האבטחה Gemalto. אבל היוזמה החדשה של וילף היא סיפור אחר.

סער וילף סער וילף צילום: אוראל כהן


וילף חבר ללורנס ווייט, כלכלן מאוני' ג'ורג' מייסון, כדי לבנות את מה שסרטון הקידום שלהם מגדיר כ"ניסוי כלכלי שיתגבר על המכשול הגדול ביותר של מערכת תשלומים מודרנית". הטענה שלהם היא שמערכות התשלומים החדשות מיושנות, פגיעות, מורכבות ואיטיות.

קיימים מגוון פתרונות חדשים, אך המכשול העיקרי הוא יצירת שוק: צרכנים לא רוצים להצטרף למערכת שאין בה מוכרים ומוכרים לא יטמיעו מערכת תשלומים חדשה שקונים לא עושים בה כבר שימוש. כדי לפתור את הבעיה, מציעים ב-Q מציעים תגמול בדמות קבלת מטבעות Q בעתיד - מטבעות שערכם יגדל ככל שיאמצו אותם יותר צרכנים ועסקים. מצטרפים מוקדמים, מטבע הדברים, יהיו המרוויחים הגדולים. "ככל שתצטרפו מוקדם יותר" מבטיחים ב-Q, "כך תקבלו יותר מטבעות כשהמערכת תצא לעולם".

בשלב זה, ניתן להירשם בהזמנה בלבד – שולח ההזמנה ומקבלה זוכים כל אחד בכמות קטנה של מטבעות וכל נרשם חדש מקבל חמש הזמנות לשלוח לחברים. כמובן שכל חבר שנרשם בעקבותיך מזכה את שניכם במטבעות וירטואליים על שמכם. לפי האתר, אם וכאשר המטבע החדש ייצא לשוק, יהיה בעל ערך של דולר אחד ל-Q אחד.אם המודל הכלכלי הזה נשמע לכם מוכר, אתם לא היחידים: Initiative Q החלו לשווק את היוזמה שלהם ביוני האחרון, ומרבית תוצאות החיפוש בגוגל היום תוהות אם מדובר בתרמית פירמידה. וילף מודע לכך והסביר בשיחה עם "כלכליסט": "הרבה אומרים זה נשמע כמו פירמידה – רק שאתה לא צריך לשלם שום דבר וזה כל ההבדל". המטבע, טען, ינוהל על ידי ועדה מוניטרית של מומחים בצורה דמוקרטית.

הדגש העיקרי של וילף הוא אימוץ המטבע החדש בקנה מידה רחב ככל האפשר. "החברה הזאת בנויה הפוך – אתה קודם כל רוצה לראות שאתה מצליח לפתור את בעיית המסה הקריטית. אני לא יכול להתחרות בוויזה אם אין לי פתרון למסה הקריטית, ורק אחר כך נבנה את הקשת. מבחינת חברה אין שום טכנולוגיה, שום מערכת תשלומים. כל מה שיש זה את הקונספט ואנחנו רוצים לראות האם העולם ירצה לאמץ את זה. אם נראה שזה תופס, אז נעבור לשלב הבא".

על אף ש-Q אינו מטבע קריפטו ואין לו יומרות להציע מערכת מבוזרת, וילף סבור שהפופולריות של מטבעות הקריפטו משחקת תפקיד חשוב. "הקריפטו הראה שאנשים מוכנים להאמין במטבע. אני מסכים שמטבעות קריפטו נכשלו בינתיים לחלוטין כאמצעי תשלום, אבל הם העלו נכונות להסתכל על מטבע שלא נוצר בידי מדינה כמשהו שיש לו ערך. הוא לא מצליח כאמצעי תשלום בגלל כשלים טכנולוגיים. הרבה מאוד אנשים הבינו בעקבות הניסוי הזה – הבינו את הרעיון מה זה כסף. מה גורם לכסף להיות בעל ערך ושזה לא בהכרח קשור לממשלות".

הוא ממשיך ומסביר מה ההבדל המהותי בין Q למטבעות הקריפטו: "הפוקוס שלנו הוא על איך גורמים לתשלומים לעבוד. בביטקוין הבעיה היא כיצד ליצור כסף מבוזר שלא ניתן להשתמש בו פעמיים בלי שיש לך רשות ריכוזית - איך רושמים כמה יש לכל אחד, בלי שיהיה אפשר לזייף את הרשימות האלו, ובלי רשות ריכוזית. זה פתרון מאוד יפה מתמטית, רק שזאת לא בעיה מעניינת, זה לא מסוג הדברים שחשובים בעולם. אני שם את הדגש על טכנולוגיית תשלומים: איך מתנהל הרישום. זה עולם אחר".



עבור וילף Initiative Q היא בעצם ניסיון נוסף לפתור בעיה שקיימת מראשית ימי האינטרנט: "בשנות ה-90, עם הפריצה הגדולה של האינטרנט להמונים ידעו שמתישהו ישתמשו בזה לקניות והיה ברור לכולם שצריך לייצר מערכת תשלומים אינטרנטיים, היה אפילו פרויקט של IMB. בהתחלה זה היה נראה הזוי לאנשים שהשיטה שתתפוס היא זו של שימוש בכרטיס האשראי. פשוט העתיקו את הטלפון לאינטרנט. אתה ממלא את הטופס ומכניס את הכרטיס אשראי. זה היה נראה הזוי שככה יעברו מיליוני דולרים".

וילף ציין שעד היום נרשמו כמה מאות אלפים לקוחות לאתר והקצב הנוכחי עומד על עשרות אלפים בכל יום. החברה כבר מעסיקה מספר מפתחים, הוא מבהיר, אבל הדגש בשלב זה הוא רק על איסוף משתמשים ומערכת התשלומים המדוברת טרם נבנתה.
שלח תגובה