דף 1 מתוך 1

נשלח: 26 אוגוסט 2010, 08:32
על ידי dan_yossi
תעשיית הטלוויזיה בתשלום איבדה 216 אלף לקוחות; ספקיות הטלוויזיה באינטרנט הוסיפו 441 אלף לקוחות


רשתות הכבלים והלוויין אשר גובות תשלום עבור צפייה בתכנים בארה"ב ספגו ירידה במספר המנויים ברבעון השני - לראשונה אי פעם, כך על פי נתונים שפירסמה חברת המחקר SNL קגן.

תעשיית הטלוויזיה בתשלום איבדה ברבעון השני של השנה 216 אלף לקוחות, לאחר שברבעון המקביל בשנה שעברה נוספו 378 אלף לקוחות. זוהי הירידה הראשונה שנרשמה מאז החלה SNL קגן לעקוב אחר הנתון בשנות ה-80. לדברי החברה, הירידה במספר המנויים נובעת בעיקר מחולשת הכלכלה האמריקאית, אך גם בשל המעבר לצפייה בטלוויזיה באמצעות האינטרנט.

אף כי הירידה צנועה - 0.2% מתוך 100 מיליון מנויים בארה"ב, זוהי עדות למגמת שינוי באופן שבו האמריקאים צופים בטלוויזיה, כאשר כבלים, שבעבר היו המקור העיקרי לצריכת תכנים, כבר אינם האופציה היחידה.

שש מתוך שמונה חברות הכבלים הגדולות בארה"ב רשמו את ההפסדים הרבעוניים הקשים אי פעם ברבעון השני, תקופה שבה ספקיות הכבלים איבדו מספר כולל של 711 אלף מנויים. על הירידה פיצו ספקיות הלוויין, ביניהן דיש ודירקטיוי, שלהן נוספו 81 אלף מנויים חדשים.

עם זאת, ברבעון השני ספקיות הטלוויזיה באינטרנט (IPTV) בארה"ב - ורייזון ו-AT&T - הוסיפו 441 אלף מנויים חדשים. כתוצאה מכך, הנתח הכולל של הכבלים בשוק הטלוויזיה האמריקאי ירד מ-63% ל-61%, והוא צפוי להמשיך לרדת.

הנתונים של SNL קגן הגיעו לאחר שדו"ח של חברת הייעוץ האמריקאית אלטמן וילנדרי אנד קו מצא כי מספר האנשים שצופים בתוכניות טלוויזיה באינטרנט בארה"ב הוכפל בשנה האחרונה. כ-10% מהנשאלים בסקר של אלטמן וילנדרי אמרו כי הם צופים בטלוויזיה ברשת, בהשוואה ל-5% ב-2009. בקרב בני 34-18 עלה שיעור הצפייה בטלוויזיה באינטרנט ל-16%.

SNL קגן מעריכה כי קרוב ל-3 מיליון משקי בית בארה"ב ישתמשו באתרים של תכני טלוויזיה, כמו הולו, כמקור תכני הוידיאו העיקרי שלהם עד סוף השנה, עלייה לעומת 1.5 מיליון איש בסוף 2009. עד סוף 2011 צפוי המספר לעלות ל-4.3 מיליון. הגולשים בארה"ב צפו ב-1.2 מיליארד תוכניות או סרטים בחינם בהולו בחודש מאי, בהשוואה ל-250 מיליון צופים בחודש המקביל בשנה שעברה.