mev 2 1w
mev 2 1w
תחלופת תדרים מ INTELSAT 1002 MEV 2
תאהיה היום אחר צהררים
Magio Sat, Nová Digi TV SK, freeSAT, Telly a T-Mobile SAT.
according to the latest information, this maneuver is scheduled for Wednesday, March 24, 2021 at 17:15 UTC (ie 18:15 Central European Winter Time). But the date may still change! Within 60 minutes of this time, the signal quality may decrease slightly.
תאהיה היום אחר צהררים
Magio Sat, Nová Digi TV SK, freeSAT, Telly a T-Mobile SAT.
according to the latest information, this maneuver is scheduled for Wednesday, March 24, 2021 at 17:15 UTC (ie 18:15 Central European Winter Time). But the date may still change! Within 60 minutes of this time, the signal quality may decrease slightly.
-
- חבר ותיק
- הודעות: 255
- הצטרף: 28 דצמבר 2020, 08:45
- Been thanked: 6 פעמים
-
- חבר ותיק
- הודעות: 255
- הצטרף: 28 דצמבר 2020, 08:45
- Been thanked: 6 פעמים
-
- אחלה חבר
- הודעות: 381
- הצטרף: 22 פברואר 2004, 16:20
- מיקום: ישראל
- Been thanked: 3 פעמים
- יצירת קשר:
Re: mev 2 1w
MEV-2 רק לשם הבהרה - זה אינו לוויין תקשרת חדש כשלעצמו אלא לוויין מאריך חיים שהוצמד לאחרונה ללוויין INTELSAT בנקודה זו ויאריך את חייו בחמש שנים נוספות
Re: mev 2 1w
השאלה זו עלתה כבר לפני שנה, וכבר אז נתתי עלייה תשובה קצרה וקישור לכתבה של היצרן. זה הקישור לדיון מלפני שנה:
viewtopic.php?f=1&t=53171&p=329207&hili ... le#p329207
ואם לחזור על ההסבר, אז מדובר על זה שהלווינים מהסוג הישן יותר בכדי לתמרן, לתקן את המסלול שלהם, לעבור ממסלול למסלול וכו' נדרשים לדלק שהוא סוג של גז שבעזרת השיחרור שלו ניתן להניע אותם ( לווייני תקשורת חדשים יותר מניעים את עצמם על בסיס עקרון שונה ובגלל זה אורך חיים שלהם הרבה יותר ארוך. שם מדובר על שימוש בחשמל כמו שמכנים את זה: electric propulsion ). וברגע שהמיכלים אלה מתרוקנים הלוויינים לא יכולים יותר לתפקד, בגלל שלא ניתן יותר לתקן את המסלול שלהם. וכאן מדובר על "מיכלית תדלוק ללוויינים", בסגנון של תדלוק אווירי של מטוסים, רק כאן הלוויין המתדלק עוגן את עצמו על הלוויין שנגמר לו הדלק, פורס את המוט התדלוק עד שהוא מתחבר למחבר תדלוק של הלוויין שנגמר לו הדלק, ממלא את המיכלי גז של הלוויין שצריך לתדלק, משתחרר מהעגינה וממשיך הלאה.
כך למשל נראה מוט תדלוק פרוס בין המתדלק ללוויין שצריך למלא לו את המיכלים:
viewtopic.php?f=1&t=53171&p=329207&hili ... le#p329207
ואם לחזור על ההסבר, אז מדובר על זה שהלווינים מהסוג הישן יותר בכדי לתמרן, לתקן את המסלול שלהם, לעבור ממסלול למסלול וכו' נדרשים לדלק שהוא סוג של גז שבעזרת השיחרור שלו ניתן להניע אותם ( לווייני תקשורת חדשים יותר מניעים את עצמם על בסיס עקרון שונה ובגלל זה אורך חיים שלהם הרבה יותר ארוך. שם מדובר על שימוש בחשמל כמו שמכנים את זה: electric propulsion ). וברגע שהמיכלים אלה מתרוקנים הלוויינים לא יכולים יותר לתפקד, בגלל שלא ניתן יותר לתקן את המסלול שלהם. וכאן מדובר על "מיכלית תדלוק ללוויינים", בסגנון של תדלוק אווירי של מטוסים, רק כאן הלוויין המתדלק עוגן את עצמו על הלוויין שנגמר לו הדלק, פורס את המוט התדלוק עד שהוא מתחבר למחבר תדלוק של הלוויין שנגמר לו הדלק, ממלא את המיכלי גז של הלוויין שצריך לתדלק, משתחרר מהעגינה וממשיך הלאה.
כך למשל נראה מוט תדלוק פרוס בין המתדלק ללוויין שצריך למלא לו את המיכלים:
Re: mev 2 1w
אני מניח לפי ההסבר שלך שהתדלוק החללי הזה מן הסתם אפשרי רק בתנאי שהלוויין המתודלק יש בו פתח מוכן בתיכנון הראשוני לקבלת תידלוק שכזה ...
Re: mev 2 1w
כמובן, מדובר רק על לוויינים שמראש כבר יש להם את כל המנגנונים הנדרשים לכך, וגם כבר גמרו את כל הדלק שלהם, לרוב זה כמה לווייני INTELSAT שנבנו בשיתוף פעולה עם Northrop Grumman.