next generation of hotbird 13e
next generation of hotbird 13e
דור חדש של לויני hotbird
תיכנון חדש של לוויני הוטבירד שצפוי להיות משוגר בעוד שנתיים
תיכנון חדש של לוויני הוטבירד שצפוי להיות משוגר בעוד שנתיים
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
Re: next generation of hotbird 13e
M8 ...זה לא מספיק לתת כותרת ולהעלות תמונה , למה שלא תתן הסבר
מה יאפיין את הדור החדש של סדרת הוטבירד ובמה הוא יהיה שונה מהלוויינים הקיימים ,
לפחות תן לינק לכתבה בנושא ....
מה יאפיין את הדור החדש של סדרת הוטבירד ובמה הוא יהיה שונה מהלוויינים הקיימים ,
לפחות תן לינק לכתבה בנושא ....
הסבר על מהפכת הלוויינים של EUTELSAT
טוב, מאחר וכותרת ריקה מכל תוכן זו לא נותנת שם מידע שימושי או כל דבר אחר מועיל, אנסה לשפוך קצת אור על הפרשה העלומה זו.
מדובר על זה שחברת Airbus פיתחה פלטפורמה חדשה של לוויינים בשם Eurostar NEO שעולה על פלטפורמה Eurostar-3000 המוכרת שלה בכל נתון של המפרט. אבל החידוש המהפכני כאן, הוא יכולת הנעה של הלוויין. בניגוד ללוויינים הישנים שפעלו על הנעה כימית, לוויינים אלו יפעלו על מנוע סילון חשמלי. לדבר זה השלכות רבות. אני אפרט רק כמה מהן. למשל תמרון של כניסה למסלול, שללוויין בעל הנעה כימית נדרש היה מספר חודשים פעם, לוויין בעל הנעה רקטית חשמלית יבצע את אותו התמרון בימים ספורים. גם צריך להבין שמנוע כימי צרך משאב מוגבל שהייה נמצא במכלים שבלוויין ואחרי שהם היו מתרוקנים הלוויין היה מסיים את חייב למרות שכל שאר המערכות שבו פעלו בצורה תקינה. גם, בלוויין ישן, אם תמרון היה נעשה בצורה לא יעילה או שגויה, דבר זה היה מקצר את החיים של הלוויין כמעט בחצי. במקרה של לוויינים בעלי הנעה חשמלית, מדובר על זה שאת החשמל מקבלים מתאים פוטו-אלקטריים שלהם מאנרגיית שמש שזמינה בצורה רציפה ולא מדובר על משאב מתכלה. בגלל זה גם ניתן לבצע אינסוף תמרונים של כניסה למסלול ושל שינויי מסלול ושל תיקוני סטיות מסלול או ייצוב מדויק שעד כה לא היה אפשרי או כלכלי לבצע. למי שלא מכיר, מדובר על inclined orbit correction .
מצורף הסבר פשוט של הנושא:
https://en.wikipedia.org/wiki/Orbital_i ... ion_change
בנוסף לזה גם מדובר על זה שלוויינים כאלה יהיו בעלי הספק של פי כמה וכמה גדול יותר ממה שהייה ניתן להשיג בלוויינים רגילים וניתן יהיה למקם בהם כמות גדולה של משיבים בעלי הספק שידור גבוהה יותר. כמובן שגם בנוסף לשימוש של כיסוי של אירופה לוויינים מסדרה זו שישוגרו במיקומים אורביטליים מתאימים יתנו כיסוי למדינות אפריקה, גם בתחום של KA-BAND.
בנוסף לזה, לוויינים אל יתנו גם שירותים בתחום ביטחוני, שמי שיעסוק בזה וירכז את פעילות זו, זו תהייה חברת Northrop Grumman הידועה.
צירפתי כתבה פשוטה לציבור הרחב בנושא זה שהתפרסמה לפני זמן רב ושמסבירה על מה מדובר:
https://spacenews.com/eutelsat-to-buy-t ... tellation/
וגם על הפלטפורמה המדוברת:
https://www.airbus.com/space/telecommun ... s.html#neo
וגם תקציר על מנוע סילון חשמלי:
https://en.wikipedia.org/wiki/Electrica ... propulsion
וגם מספר איורים שמסבירים את הנושא.
מדובר על זה שחברת Airbus פיתחה פלטפורמה חדשה של לוויינים בשם Eurostar NEO שעולה על פלטפורמה Eurostar-3000 המוכרת שלה בכל נתון של המפרט. אבל החידוש המהפכני כאן, הוא יכולת הנעה של הלוויין. בניגוד ללוויינים הישנים שפעלו על הנעה כימית, לוויינים אלו יפעלו על מנוע סילון חשמלי. לדבר זה השלכות רבות. אני אפרט רק כמה מהן. למשל תמרון של כניסה למסלול, שללוויין בעל הנעה כימית נדרש היה מספר חודשים פעם, לוויין בעל הנעה רקטית חשמלית יבצע את אותו התמרון בימים ספורים. גם צריך להבין שמנוע כימי צרך משאב מוגבל שהייה נמצא במכלים שבלוויין ואחרי שהם היו מתרוקנים הלוויין היה מסיים את חייב למרות שכל שאר המערכות שבו פעלו בצורה תקינה. גם, בלוויין ישן, אם תמרון היה נעשה בצורה לא יעילה או שגויה, דבר זה היה מקצר את החיים של הלוויין כמעט בחצי. במקרה של לוויינים בעלי הנעה חשמלית, מדובר על זה שאת החשמל מקבלים מתאים פוטו-אלקטריים שלהם מאנרגיית שמש שזמינה בצורה רציפה ולא מדובר על משאב מתכלה. בגלל זה גם ניתן לבצע אינסוף תמרונים של כניסה למסלול ושל שינויי מסלול ושל תיקוני סטיות מסלול או ייצוב מדויק שעד כה לא היה אפשרי או כלכלי לבצע. למי שלא מכיר, מדובר על inclined orbit correction .
מצורף הסבר פשוט של הנושא:
https://en.wikipedia.org/wiki/Orbital_i ... ion_change
בנוסף לזה גם מדובר על זה שלוויינים כאלה יהיו בעלי הספק של פי כמה וכמה גדול יותר ממה שהייה ניתן להשיג בלוויינים רגילים וניתן יהיה למקם בהם כמות גדולה של משיבים בעלי הספק שידור גבוהה יותר. כמובן שגם בנוסף לשימוש של כיסוי של אירופה לוויינים מסדרה זו שישוגרו במיקומים אורביטליים מתאימים יתנו כיסוי למדינות אפריקה, גם בתחום של KA-BAND.
בנוסף לזה, לוויינים אל יתנו גם שירותים בתחום ביטחוני, שמי שיעסוק בזה וירכז את פעילות זו, זו תהייה חברת Northrop Grumman הידועה.
צירפתי כתבה פשוטה לציבור הרחב בנושא זה שהתפרסמה לפני זמן רב ושמסבירה על מה מדובר:
https://spacenews.com/eutelsat-to-buy-t ... tellation/
וגם על הפלטפורמה המדוברת:
https://www.airbus.com/space/telecommun ... s.html#neo
וגם תקציר על מנוע סילון חשמלי:
https://en.wikipedia.org/wiki/Electrica ... propulsion
וגם מספר איורים שמסבירים את הנושא.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
-
- תותח על
- הודעות: 4995
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02
Re: next generation of hotbird 13e
איך אומרים . הניתוח הצליח אבל החולה מת
כול התוכניות הטובות יהיו בטח בקידוד .
אז מה קיבלנו לוויין טכנית מעולה . כפי שתיאר הכותבSYS
תוכניות טובות אפס !!
אז זה ברכה לבטלה . בשביל חברי הפורום בישראל
כול התוכניות הטובות יהיו בטח בקידוד .
אז מה קיבלנו לוויין טכנית מעולה . כפי שתיאר הכותבSYS
תוכניות טובות אפס !!
אז זה ברכה לבטלה . בשביל חברי הפורום בישראל
Re: next generation of hotbird 13e
הפתרון הזה של מנועי סילון חשמלי נשמע מדהים ומלהיב ....השאלה המידית המתבקשת היא - " איך לא חשבו על זה קודם ? "
אגב ....מה תוחלת החיים של לוויין כזה לעומת הלוויינים הרגילים המונעים ע"י הנעה כימית ?
אגב ....מה תוחלת החיים של לוויין כזה לעומת הלוויינים הרגילים המונעים ע"י הנעה כימית ?
Re: next generation of hotbird 13e
חשבו גם חשבו. עוד בשנת 1911, אבי פיתוח תוכנית החלל הרוסית קונסטנטין ציולקובסקי הגה את הרעיון, פרסם אותו במאמר מדעי והתחיל בפיתוח התיאורטי שלו וכבר בשנות השישים החלו ניסוי שדה של מנועים בטכנולוגיה זו בארצות הברית, במסגרת התוכנית SERT-1 .
https://en.wikipedia.org/wiki/SERT-1
בשנות השבעים הפיתוח נמשך במסגרת פרויקט Daedalus
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Daedalus
אבל הקונספט נדחה, בגלל שהדלק היה בתקופה ההיא על בסיס ביקוע הגרעין, דבר שהרתיע חלק מהמקבילי החלטות בפרויקט.
בלוויינים רוסיים במנועים שפועלים בטכנולוגיה זו משתמשים בלוויינים כבר כמה עשרות שנים. וגם מ 2010 בחלק מלוויינים אחרים משתמשים במנועים כאלה לתיקון המסלול של הלוויין. אבל איירבוס הצליחו להביא את היעילות של מנועים כאלה לרמה אחרת לגמרי והולכים להשתמש בטכנולוגיה של הנעה על בסיס חשמלי, אבל על עקרון שונה לגמרי, בצורה סדירה גם למנוע למטוס נוסעים וכבר היום משתמשים בהם כמנועים למטוסי אב טיפוס.
https://www.airbus.com/innovation/The-f ... ctric.html
כתבה מ 2015 על כך:
https://www.themarker.com/wallstreet/1.2749241
https://en.wikipedia.org/wiki/SERT-1
בשנות השבעים הפיתוח נמשך במסגרת פרויקט Daedalus
https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Daedalus
אבל הקונספט נדחה, בגלל שהדלק היה בתקופה ההיא על בסיס ביקוע הגרעין, דבר שהרתיע חלק מהמקבילי החלטות בפרויקט.
בלוויינים רוסיים במנועים שפועלים בטכנולוגיה זו משתמשים בלוויינים כבר כמה עשרות שנים. וגם מ 2010 בחלק מלוויינים אחרים משתמשים במנועים כאלה לתיקון המסלול של הלוויין. אבל איירבוס הצליחו להביא את היעילות של מנועים כאלה לרמה אחרת לגמרי והולכים להשתמש בטכנולוגיה של הנעה על בסיס חשמלי, אבל על עקרון שונה לגמרי, בצורה סדירה גם למנוע למטוס נוסעים וכבר היום משתמשים בהם כמנועים למטוסי אב טיפוס.
https://www.airbus.com/innovation/The-f ... ctric.html
כתבה מ 2015 על כך:
https://www.themarker.com/wallstreet/1.2749241
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
Re: next generation of hotbird 13e
קרמר, במקרה שלך, שום ניתוח כבר לא יעזור. מה שמכונה, הרפואה הרימה ידיים.הטכנאי קרמר כתב: ↑20 נובמבר 2018, 11:08 איך אומרים . הניתוח הצליח אבל החולה מת
כול התוכניות הטובות יהיו בטח בקידוד .
אז מה קיבלנו לוויין טכנית מעולה . כפי שתיאר הכותבSYS
תוכניות טובות אפס !!
אז זה ברכה לבטלה . בשביל חברי הפורום בישראל
-
- תותח על
- הודעות: 4995
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02
Re: next generation of hotbird 13e
אתה יודע שיש לי עור של פיל. לא יעזור לתיסכול שלך
שורף זמן בכתיבת שטיות על העבר . והעתיד
אני חי את העובה. תכלס מה יש לי כרגע ביד
ולא כמוך קשקשת ברשת . עם כול מיניי תאוריות משנת 1911 . או מה יהייה בשנת 2022 בשמיים. לא יתן כלום לצופה בישראל
שורף זמן בכתיבת שטיות על העבר . והעתיד
אני חי את העובה. תכלס מה יש לי כרגע ביד
ולא כמוך קשקשת ברשת . עם כול מיניי תאוריות משנת 1911 . או מה יהייה בשנת 2022 בשמיים. לא יתן כלום לצופה בישראל
-
- תותח על
- הודעות: 4995
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02
Re: next generation of hotbird 13e
אדון מנהל . כאשר הגולש הזה מעליב אותי . אתה לא מגיב. כאשר אני כתבתי על גולש מסויים. שהוא קמצן. נחסמתי לשבועיים . המדוע ?
אתה עושה אייפה ואייפה
Re: next generation of hotbird 13e
Sys....
מה תוחלת החיים של לוויין כזה לעומת הלוויינים הרגילים המונעים ע"י הנעה כימית ?
אני מניח שכל עוד הפנלים הסולארים תקינים ומייצרים חשמל מה שיכול להגביל את חיי הלויין הזה זה רק המצברים ....לא כך ?
מה תוחלת החיים של לוויין כזה לעומת הלוויינים הרגילים המונעים ע"י הנעה כימית ?
אני מניח שכל עוד הפנלים הסולארים תקינים ומייצרים חשמל מה שיכול להגביל את חיי הלויין הזה זה רק המצברים ....לא כך ?
Re: next generation of hotbird 13e
הללוין החדש אהיה KU BAND כולל KA BAND
גם אלומות מרוכזות SUPER BEAM
גם אלומות מרוכזות SUPER BEAM
-
- תותח על
- הודעות: 4995
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02
Re: next generation of hotbird 13e
מר SYS אתה פוגע בי מעליב אותי שאני מיסכן. מפגר . מה אתה בעצם רוצה ? להגיד בזה ?Sys_Admin כתב: ↑20 נובמבר 2018, 12:39קרמר, במקרה שלך, שום ניתוח כבר לא יעזור. מה שמכונה, הרפואה הרימה ידיים.הטכנאי קרמר כתב: ↑20 נובמבר 2018, 11:08 איך אומרים . הניתוח הצליח אבל החולה מת
כול התוכניות הטובות יהיו בטח בקידוד .
אז מה קיבלנו לוויין טכנית מעולה . כפי שתיאר הכותבSYS
תוכניות טובות אפס !!
אז זה ברכה לבטלה . בשביל חברי הפורום בישראל
כתבתה את זה כמה פעמים בכול מיניי היזדמיות נו אז מה .
ואגב מי שכותב דברים כאלה . הוא בעצם מיסכן. שלא יודע להביע את עצמו. אז הוא מעליב את האחרים .
איזה ערך מוסף אתה מקבל ? מההעלבות האלה כלום.
סתם קשקשן בילתי נילע
מישהו ביקש מימך חוות דעת על נפשי ?
כותב בלי סוף שטיות. ומה שמעניין המנהל לא מיתערב ביכלל בזה .
ביי לכולם
-
- תותח על
- הודעות: 4995
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02
- י א
- מנהל אתר
- הודעות: 30741
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 22:54
- מיקום: נס ציונה
- Has thanked: 9 פעמים
- Been thanked: 42 פעמים
Re: next generation of hotbird 13e
קרמר - אתה מביא את זה על עצמך. בנית לעצמך תדמית עם התגובות המעליבות שלך במשך השנים אז כבר מגיבים אליך בהתאם.
נכון שזה לא מוצדק הפעם כי כתבת את דעתך על התועלת שתצמח מהלווין אבל התגובה שלך לא היתה כל כך לעניין כי הנאמר לפניך היה הסבר טכני מאד מעניין על הטכנולוגיה.
קשה להגן עליך עם כל ההיסטוריה שלך.
נכון שזה לא מוצדק הפעם כי כתבת את דעתך על התועלת שתצמח מהלווין אבל התגובה שלך לא היתה כל כך לעניין כי הנאמר לפניך היה הסבר טכני מאד מעניין על הטכנולוגיה.
קשה להגן עליך עם כל ההיסטוריה שלך.
כל טוב ובריאות לכל באי הפורום..
-
- תותח על
- הודעות: 4995
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02
Re: next generation of hotbird 13e
אדון מנהל. לא שייך זכותי להביעה את דעתי על כול נושא . ואני חוזר. נכון ההסבר הייה מאוד מעניין. אבל לא חלקתי עלו . רק כתבתי . שלנו הצופים בישראל באמצעות צלחת. לא ייתן כלום . וזה נכון . יש לי חבר שגם מתקין צלחות. הוא אמר: כאשר הייה שידור אנלוגי . והייה בקושי כ30 ערוצים. אתה תיראה כאשר יהיו 500 ערוצים. כולם יתקינו צלחות . ולראיה יש היום 600 ערוצים . בלוויין הוט ברד. אבל אין ביקוש ללוויין הזה .
כאשר אני חולק על גולש . והוא מחזיר לי . אז זה תייקו
הגולש SYS שוחחתי איתו פעם הוא נשמע לי כבן 50 שנה . אני בן 72 . והוא מעליב . שאני טיפש. שגיעות כתיב של ילד בכיתה א . הרפואה לא תעזור לי . וכול מיניי העלבות אחרות . זה רק מראה על תיסכול של גולש . יש לו ידע טכני נו אז מה? מותר לו לשחרר את הרסן בכתוב ?
אני לא ליכלעתי עלו אף פעם . אוי על אחרים .
כאשר שיחררתה את החסימה . גלובל כתב "ברוך הבא" . הוא המשיך להעליב בלי סוף
זה רק מראה על הנפש הפגוע שלו .
ואתה בתור מנהל . בימקום שתעמיד אותו במקומו . עוד כותב שאני אשם. מה שייך העבר . על מה שכתב היום ?????????????
כאשר אני חולק על גולש . והוא מחזיר לי . אז זה תייקו
הגולש SYS שוחחתי איתו פעם הוא נשמע לי כבן 50 שנה . אני בן 72 . והוא מעליב . שאני טיפש. שגיעות כתיב של ילד בכיתה א . הרפואה לא תעזור לי . וכול מיניי העלבות אחרות . זה רק מראה על תיסכול של גולש . יש לו ידע טכני נו אז מה? מותר לו לשחרר את הרסן בכתוב ?
אני לא ליכלעתי עלו אף פעם . אוי על אחרים .
כאשר שיחררתה את החסימה . גלובל כתב "ברוך הבא" . הוא המשיך להעליב בלי סוף
זה רק מראה על הנפש הפגוע שלו .
ואתה בתור מנהל . בימקום שתעמיד אותו במקומו . עוד כותב שאני אשם. מה שייך העבר . על מה שכתב היום ?????????????
-
- תותח על
- הודעות: 4995
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02
Re: next generation of hotbird 13e
אני המילה הרעה ביותר . כתבתי "קמצן" על גולש .מעבר לזה לא כינתי אף גולש במילים כמו
"כדורים לא יעזרו לך"
הרפואה לא תעזור לך
יש לך שגיעות כתיב .
ועוד העלבות על האישיות שלי
ואתה עוד טוען שהוא בסדר . מפני שהוא כותב מידי פעם . מאמרים שונים . על לווינים .
"כדורים לא יעזרו לך"
הרפואה לא תעזור לך
יש לך שגיעות כתיב .
ועוד העלבות על האישיות שלי
ואתה עוד טוען שהוא בסדר . מפני שהוא כותב מידי פעם . מאמרים שונים . על לווינים .
-
- תותח על
- הודעות: 4995
- הצטרף: 22 דצמבר 2003, 23:02
Re: next generation of hotbird 13e
אדון מנהל . בוא נגיד שאני מפגר זרקתי אבנים . אז מותר לו לאדם הנאור המשכיל . לזרוק בחזרה אבנים . כי אני התחלתי ראשון????
תחשוב על זה בליילה . שאתה נותן לו במה חופשייה להישתלך בגולשים . בפורום סטראו הכחול. העמידו אותו במקום . על המעשיות שהוא כותב שם
ליילה טובה
תחשוב על זה בליילה . שאתה נותן לו במה חופשייה להישתלך בגולשים . בפורום סטראו הכחול. העמידו אותו במקום . על המעשיות שהוא כותב שם
ליילה טובה
Re: next generation of hotbird 13e
בגלל שעדיין קיימים רק מספר קטן של לוויינים פעילים שהם מה שמכונה "חשמליים לגמרי" וכוללים גם את מנועי תמרון חשמליים וגם את מנועי כניסה למסלול חשמליים, עוד לא ניתן להעריך בצורה ודאית את האורך החיים האמיתי שלהם. היצרן מספק נתון של כ 20 שנה של אורך חיים, אבל יכול להיות שזה כולל גם את מקדם הבטחון כמקובל בתחום והאורך החיים בפועל יכול להיות גדול בהרבה. הבלאי שמגביל את האורך חיים של לווייינים כאלה, זה באמת מצברים שיש להם משאב מוגבל של מחזורי טעינה, ופריקה וגם התאים הפוטו אלקטריים שסובלים מדגרדצייה אחרי שנים רבות של פעילות. גם כדאי לקחת בחשבון, שבעוד 20 שנה טכנולוגייה של מערכות אלקטרוניות שקיימות בלוויין תהייה אחרת לגמרי ואפילו, אם לוויין יהיה תקין לגמרי ומתפקד, עדיין יהיה צורך להחליף אותו בגלל שהוא כבר לא יעמוד בסף הדרישות הטכנולוגיות שיהיה. גם היום הלוויינים החדשים כוללים משיבים שהם שונים לגמרי מבחינת מאפיינים שלהם בייחס ללוויינים שהיו קיימים עוד לפני חמש שנים. למשל כל הנתונים בהקשר של רעש מופע במשיבים החדשים עברו שיפור גדול. זה נובע מהצורך של תמיכה במודולציות מורכבות במיוחד, כמו 256-apsk . צירפתי דוגמה של קונסטליצייה של אפנון זה לצורך שאפשר יהיה להתרשם עד כמה דיוק נדרש לצורך הפקה של נתונים תקינים ונעילה על הנקודות.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.